Yazılı bir metin, yazılı ve sözlü yöntemlerle veya bilgisayar
aracılığıyla yapılan dönütlerden sonra daha iyi bir metin hâlini
alabilmektedir. Bu araştırmada; dil öğretimi kapsamında ele alınan yazma
becerisine yönelik verilen dönütlerle birlikte bu süreçte bilgisayarın nasıl
ve ne oranda kullanıldığını incelemek amaçlanmıştır. Çalışmada nitel
araştırma yöntemlerinden doküman inceleme tekniği kullanılmıştır.
Çeşitli anahtar kelimelerle YÖK Tez ve Google Akademik veri
tabanlarında toplam 95 çalışmaya ulaşılmıştır. Bu çalışmalar arasından
yazma becerisine verilen dönütleri içeren 34 çalışma araştırma kapsamına
alınmıştır. Çalışmalar, yayım yılı, araştırma türü, araştırma yöntemi gibi
kıstaslara göre değerlendirilerek elde edilen veriler yüzde ve frekans
değerleri ile betimlenmiştir. Yöntem açısından çalışmaların genelde
karma yöntemle desenlendiği daha sonra bu oranı sırasıyla nicel ve nitel
yöntemlerin takip ettiği görülmüştür. Çalışmalara tayin edilen örneklem
düzeyleri, çoğunlukla lisans seviyesinden seçilmiştir. Dönüt verimi, çoğu
çalışmada sadece geleneksel yöntem veya sadece bilgisayarlarla
sağlanırken bu iki yöntemin birlikte kullanıldığı çalışmalar da
bulunmaktadır. Ayrıca bilgisayar kullanımında hangi bilgisayar
programının tercih edildiği de incelenmiştir. Son olarak, çalışmalarda
yazma becerisine verilen dönütlerle beraber ele alınan değişkenler
incelenmiş ve bu değişkenlerde çoğunlukla öz değerlendirme ile akran ve
öğretmen değerlendirmesinin ele alındığı görülmüştür. İncelenen
çalışmalar sonucunda bilgisayar ve programlarının, yazma
performanslarına verilen dönütlerde kullanıldığı ve kullanılma sonucunda
da olumlu sonuçlar elde edildiği gözlenmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2016 |
Submission Date | January 2, 2017 |
Acceptance Date | January 2, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 4 |