Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KUTADGU BİLİG’DEKİ EĞİTSEL ÖGELERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2016, Volume: 5 Issue: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının Kutadgu Bilig’deki
eğitsel ögelere ilişkin görüşlerini belirleyip incelemektir.
Araştırma “Tarama Modeli”nde yürütülmüştür. Kutadgu Bilig’de tespit
edilen beyitlerdeki eğitsel görüşlerden yararlanılarak oluşturulan anket formu
2013-2014 eğitim öğretim yılı içinde Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir
Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 554 Türkçe öğretmeni adayına
uygulanmıştır. Araştırma neticesinde elde edilen nicel veriler Mann-Whitney
ve Kruskal Wallis testleri ile analiz edilmiştir.
Araştırma sonunda Kutadgu Bilig’de Yusuf Has Hacib’in dile getirdiği
eğitsel görüşlere Türkçe öğretmeni adaylarının büyük oranda katıldığı ve
birçok görüşün bugün hâlâ geçerliliğini koruduğu tespit edilmiştir

References

  • AKYÜZ, H. (2002). Kutadgu Bilig’de Sosyo-Pedogojik ve Siyasal Söylem. Erzurum: Eser
  • Ofset.
Year 2016, Volume: 5 Issue: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Abstract

References

  • AKYÜZ, H. (2002). Kutadgu Bilig’de Sosyo-Pedogojik ve Siyasal Söylem. Erzurum: Eser
  • Ofset.
There are 2 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Osman Mert This is me

Kürşad Çağrı Bozkırlı This is me

Publication Date December 15, 2016
Submission Date January 2, 2017
Acceptance Date January 2, 2017
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Mert, O., & Bozkırlı, K. Ç. (2016). TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KUTADGU BİLİG’DEKİ EĞİTSEL ÖGELERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(4).

27712  27714 27715