Research Article
BibTex RIS Cite

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN HİKÂYE KİTAPLARINDAKİ KORKU VE ŞİDDET ÖĞELERİNİN İNCELENMESİ

Year 2016, Volume: 5 Issue: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Abstract

Okul öncesi dönemden itibaren, çocukların kitap sevgisini ve okuma
alışkanlığını edinmelerinde karşılaştıkları kitapların niteliği oldukça etkilidir.
Bu anlamda, küçük çocuklar için kitap seçiminde yetişkinlerin tutumu ve
bilgisi önemli rol oynamaktadır. Araştırmada, Aksaray’da yaşayan ailelerin
ve öğretmenlerin okul öncesi dönemdeki çocuklar için seçebilecekleri hikâye
kitaplarında şiddet ve korku öğelerinin kullanım sıklığı ve varlığının
belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma var olan durumu olduğu gibi
aktarmayı amaçladığı için survey (tarama-betimleme) yöntemi kullanılarak
gerçekleştirilmiştir. Aksaray İl Halk Kütüphanesi ve kitabevlerinde yer alan,
okul öncesi dönemdeki çocuklar için hazırlanarak 2009-2015 yılları arasında
yayınlanmış 54 hikâye kitabı, Dağlıoğlu ve Çakmak (2009) tarafından
geliştirilen değerlendirme formu ile incelenmiştir. Verilerin analizi
sonucunda, korku ve şiddet, resim ve metin olmak üzere kategoriler
oluşmuştur. Korku ve şiddet öğelerinin varlığı ile kitaplardaki kullanım
sıklığı yüzde ve frekans değerleri verilerek açıklanmıştır. Araştırma sonucuna
göre; incelenen hikâye kitaplarında metin ve resim kısımlarında az da olsa
şiddet ve korku öğelerinin yer aldığı belirlenmiştir

References

  • DEMİRCAN, C. (2006). TÜBİTAK Çocuk Kitaplığı Dizisindeki Kitapların Dış Yapısal ve İç
  • Yapısal Olarak İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1) 12-27.
Year 2016, Volume: 5 Issue: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Abstract

References

  • DEMİRCAN, C. (2006). TÜBİTAK Çocuk Kitaplığı Dizisindeki Kitapların Dış Yapısal ve İç
  • Yapısal Olarak İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1) 12-27.
There are 2 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Muhammed Öztürk This is me

Songül Giren This is me

Publication Date December 15, 2016
Submission Date January 2, 2017
Acceptance Date January 2, 2017
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Öztürk, M., & Giren, S. (2016). OKUL ÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÇOCUKLAR İÇİN HAZIRLANAN HİKÂYE KİTAPLARINDAKİ KORKU VE ŞİDDET ÖĞELERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(4).

27712  27714 27715