Bu çalışma 2000-2016 yılları arasında Türkçe öğretim programı alanında
yayımlanmış makale ve tezlerin yöntem bölümlerinin analizini
amaçlamaktadır. Bu amaçla 2000-2016 yılları arasında Türkçe öğretim
programı alanında yazılan 35 lisansüstü tez ve 25 makale yayımlandıkları yıl,
yazar sayıları, yöntemleri, örneklem özellikleri, veri toplama araçları, veri
analiz yöntemleri, kullanılan kaynak sayıları, araştırma amaçları ve konuları
açısından içerik analizine tabi tutulmuştur. Veri toplama aracı olarak
Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi ve ULAKBİM Ulusal Sosyal ve
Beşeri Bilimler Veri Tabanından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda
ulaşılan bulguların sayısal değerleri yüzde / frekans tabloları aracılığıyla
sunulmuştur. Verilerin analizi sonucunda 2005 ve 2012 yıllarında Türkçe
eğitim programları alanına ilişkin çalışmalarda yoğunlaşma olduğu;
makalelerin çoğunlukla tek veya iki yazar tarafından yazıldığı; nitel
araştırmaların çalışmalarda ağırlık kazandığı; örneklem grubunun genellikle
öğretmenlerden oluştuğu; veri toplama araçlarından en çok dokümanların ve
likert tipi anketlerin tercih edildiği; bu verilerin daha çok kestirimsel istatistik
ve nitel yöntemlerle analiz edildiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca incelenen
çalışmaların bir kısmının yöntem bölümüne ilişkin bilgilere çalışmalarda tam
ve doğru olarak yer verilmediği görülmüştür
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2016 |
Submission Date | January 2, 2017 |
Acceptance Date | January 2, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 4 |