Mihrî Hatun, klasik Türk Ģiirinin baĢarılı kadın Ģairlerinden biridir. 15.
yüzyılda yaĢayan Mihrî, kültür seviyesi yüksek bir aileye mensuptur. Kültür
ve sanat faaliyetlerinin yoğun bir Ģekilde icra edildiği Amasya‟da yetiĢen
Ģair, buradaki ilim ve edebiyat meclislerine katılarak kendini geliĢtirir. Klasik
çizgide yazdığı çok sayıdaki baĢarılı Ģiirle bu sahadaki ustalığını ispatlar.
Bazı Ģiirlerinde cinsel kimliğini ihsas ettirici ifadelere yer vererek geleneğin
sınırlarını zorlamasına rağmen Ģiirlerini klasik Ģiir estetiği kaidelerine bağlı
kalarak yazar. Diğer bütün klasik Ģairler gibi her Ģeyi olması gereken en
mükemmel Ģekliyle ifade etme uğraĢında olan Ģair, bu Ģiirin temel konusu
olan aĢkı en güzel formda sunmaya çalıĢır. Geleneğin Ģiir dünyasına giren
Mihrî, klasik Ģiirdeki âĢık tavrını takınır. ġairin “ben dönmezem” redifli
gazeli, onun bu tavrını ortaya koyan, divanındaki onlarca örnekten yalnızca
biridir. Sahneye çıkan aktörün rolünü en iyi Ģekilde icra etmeye çalıĢması
gibi Ģair de gazel boyunca vefalı, sadık, kararlı ve ne istediğini bilen ideal bir
âĢık rolündedir. Geleneğin belirlediği kalıplara bağlı bir ifade yolu seçen
Mihrî, aĢkı en mükemmel Ģekilde ifade etmeye çalıĢır. Hem mecazı hem de
hakikati çağrıĢtıracak esneklikte bir ifade tarzı yakalayan Ģair, aĢk uğruna
canı da dâhil bütün varlığını feda edebilecek bir ruh olgunluğuna sahiptir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 15, 2017 |
Submission Date | March 15, 2017 |
Acceptance Date | March 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 1 |