AraĢtırmada, zihinsel, iĢitsel ve görsel hiçbir sorunu olmamasına rağmen
okuma yetersizliği olan bir ilkokul 3. sınıf öğrencisinin bu yetersizliklerini
tespit etmek ve hazırlanan bireyselleĢtirilmiĢ okuma programıyla okuma
yetersizliklerini ortadan kaldırmak amaçlanmıĢtır. Bu amaç doğrultusunda
öncelikle okuma yetersizliği hakkında ayrıntılı bilgi toplanmıĢ, okuma
güçlüğü olan öğrencilere uygulanan okuma programları incelenerek
araĢtırmanın teorik çerçevesi oluĢturulmuĢtur. Bu süreçte, okuma yetersizliği
olan öğrenciyi yakından tanımak için kendisiyle ve annesiyle görüĢmeler
yapılmıĢtır. Bu aĢamadan sonra çalıĢmaya konu olan öğrencinin okuma
düzeyi ve okuma alanındaki yetersizlikleri belirlenmiĢtir. Öğrencinin akıcı
okuyamadığı, yanlıĢ okuduğu, okurken eklemeler ve atlamalar yaptığı,
okuma mesafesini uygun Ģekilde ayarlayamadığı ve okurken çok zorlandığı
tespit edilmiĢtir. Öğrencinin okuma düzeyi tespit edildikten sonra, ilgili
literatür doğrultusunda bireyselleĢtirilmiĢ bir okuma programı hazırlanıp
uygulanmıĢtır. ÇalıĢma hafta içi her gün yapılmıĢ ve toplamda 35 (otuz beĢ)
saat sürmüĢtür. ÇalıĢmanın sonucunda öğrencinin yaĢadığı okuma
güçlüklerinin önemli ölçüde azaldığı, ancak okuma akıcılığında istenen
düzeye ulaĢılamadığı görülmüĢtür.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 15, 2017 |
Submission Date | March 16, 2017 |
Acceptance Date | March 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 1 |