Research Article
BibTex RIS Cite

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ OKUMA PROGRAMININ DİSLEKSİ RİSKİ OLAN BİR İLKOKUL ÖĞRENCİSİNİN OKUMA BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Ss, 455-470

Year 2017, Volume: 6 Issue: 1, 455 - 470, 15.03.2017

Abstract

AraĢtırmada, zihinsel, iĢitsel ve görsel hiçbir sorunu olmamasına rağmen
okuma yetersizliği olan bir ilkokul 3. sınıf öğrencisinin bu yetersizliklerini
tespit etmek ve hazırlanan bireyselleĢtirilmiĢ okuma programıyla okuma
yetersizliklerini ortadan kaldırmak amaçlanmıĢtır. Bu amaç doğrultusunda
öncelikle okuma yetersizliği hakkında ayrıntılı bilgi toplanmıĢ, okuma
güçlüğü olan öğrencilere uygulanan okuma programları incelenerek
araĢtırmanın teorik çerçevesi oluĢturulmuĢtur. Bu süreçte, okuma yetersizliği
olan öğrenciyi yakından tanımak için kendisiyle ve annesiyle görüĢmeler
yapılmıĢtır. Bu aĢamadan sonra çalıĢmaya konu olan öğrencinin okuma
düzeyi ve okuma alanındaki yetersizlikleri belirlenmiĢtir. Öğrencinin akıcı
okuyamadığı, yanlıĢ okuduğu, okurken eklemeler ve atlamalar yaptığı,
okuma mesafesini uygun Ģekilde ayarlayamadığı ve okurken çok zorlandığı
tespit edilmiĢtir. Öğrencinin okuma düzeyi tespit edildikten sonra, ilgili
literatür doğrultusunda bireyselleĢtirilmiĢ bir okuma programı hazırlanıp
uygulanmıĢtır. ÇalıĢma hafta içi her gün yapılmıĢ ve toplamda 35 (otuz beĢ)
saat sürmüĢtür. ÇalıĢmanın sonucunda öğrencinin yaĢadığı okuma
güçlüklerinin önemli ölçüde azaldığı, ancak okuma akıcılığında istenen
düzeye ulaĢılamadığı görülmüĢtür. 

References

  • -@gmail.com
Year 2017, Volume: 6 Issue: 1, 455 - 470, 15.03.2017

Abstract

References

  • -@gmail.com
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Aybala Çayır This is me

Emine Balcı This is me

Publication Date March 15, 2017
Submission Date March 16, 2017
Acceptance Date March 16, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Çayır, A., & Balcı, E. (2017). BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ OKUMA PROGRAMININ DİSLEKSİ RİSKİ OLAN BİR İLKOKUL ÖĞRENCİSİNİN OKUMA BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Ss, 455-470. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 6(1), 455-470.

27712  27714 27715