Bu araştırmanın amacı;
öğretmen performans değerlendirme sürecinde yer alması istenilen çoklu veri
kaynaklarının öğretmen ve okul yöneticileri tarafından belirlenip, öğretmenlerin
ve okul idarecilerinin öz değerlendirme sonuçlarını incelemektir. Araştırmanın
örneklemini Çanakkale Merkez ilçe devlet okullarda çalışmakta olan öğretmen ve
okul yöneticileri oluşturmaktadır. Tek soruluk açık uçlu soru ile performans
değerlendirme sürecinde yer alması beklenen çoklu veri kaynakları
belirlenmiştir. Ayrıca araştırmacı tarafından geliştirilen ‘Öğretmen Performans
Değerlendirme Ölçeği’ ile öğretmenlerin öz değerlendirme verileri toplanmıştır.
Elde edilen veriler yüzde, frekans, Anova ve Tukey testi ile analiz edilmiştir.
Araştırmada öğretmen ve okul yöneticilerinin değerlendirme sürecinde ‘öz
değerlendirme’ ye yer verilmesini bekledikleri ve ‘Öz Değerlendirme + Öğrenci +
Okul İdaresi’ çoklu veri kaynağını değerlendirme için uygun gördükleri sonucuna
varılmıştır. Öğretmen ve okul yöneticilerinin öz
değerlendirme sonuçlarında ise cinsiyet ve kıdem değişkenlerinde anlamlı
istatistiksel farklılıklar tespit edilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 15, 2017 |
Submission Date | July 10, 2017 |
Acceptance Date | July 10, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 2 |