Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKÇE EĞİTİMİ LİSANSÜSTÜ ARAŞTIRMALARINDA YENİ YÖNELİMLER (2011-2015)

Year 2017, Volume: 6 Issue: 3, 1607 - 1618, 15.09.2017

Abstract

Bu çalışma,
Türkçe Eğitimi’nde yapılan lisansüstü çalışmaların hangi konulara yönelim
gösterdiğini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, 2011-2015
yıllarında Türkçe Eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezler; yılı, türü,
enstitüsü, üniversitesi, hedef kitlesi ve konusuna göre incelenmiştir.
Çalışmada, nitel araştırma yöntem ve tekniklerinden doküman analizi
kullanılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen Lisansüstü Tez Sınıflama Formu ile
toplanmıştır. Bulgulara göre, 2011-2015 yıllarında yapılan tezlerin %81,3’ü
yüksek lisans, %18,5’i doktora tezleridir. 2011-2015 yıllarında, en fazla tez
eğitim bilimleri (%67,8) ve sosyal bilimler (%27,8) enstitüsünde yazılmıştır.
En fazla tez Gazi, Atatürk, Çanakkale Onsekiz Mart, Dokuz Eylül ve Ankara
üniversitelerinde yapılmıştır. 2011-2015 yıllarında en çok tez ortaokul
öğrencileri (%31,5) ve yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerle (%11,3)
gerçekleştirilmiştir. En çok tez yapılan konuları öğretim strateji, yöntem ve
teknik (%20,1), okuma eğitimi (%17,5), yazma eğitimi (%13,6), ders kitapları
(%13,2) ve yabancılara Türkçe öğretimi (%11,3) oluşturmuştur.

References

  • Bu çalışma, Türkçe Eğitimi’nde yapılan lisansüstü çalışmaların hangi konulara yönelim gösterdiğini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, 2011-2015 yıllarında Türkçe Eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezler; yılı, türü, enstitüsü, üniversitesi, hedef kitlesi ve konusuna göre incelenmiştir. Çalışmada, nitel araştırma yöntem ve tekniklerinden doküman analizi kullanılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen Lisansüstü Tez Sınıflama Formu ile toplanmıştır. Bulgulara göre, 2011-2015 yıllarında yapılan tezlerin %81,3’ü yüksek lisans, %18,5’i doktora tezleridir. 2011-2015 yıllarında, en fazla tez eğitim bilimleri (%67,8) ve sosyal bilimler (%27,8) enstitüsünde yazılmıştır. En fazla tez Gazi, Atatürk, Çanakkale Onsekiz Mart, Dokuz Eylül ve Ankara üniversitelerinde yapılmıştır. 2011-2015 yıllarında en çok tez ortaokul öğrencileri (%31,5) ve yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerle (%11,3) gerçekleştirilmiştir. En çok tez yapılan konuları öğretim strateji, yöntem ve teknik (%20,1), okuma eğitimi (%17,5), yazma eğitimi (%13,6), ders kitapları (%13,2) ve yabancılara Türkçe öğretimi (%11,3) oluşturmuştur.
Year 2017, Volume: 6 Issue: 3, 1607 - 1618, 15.09.2017

Abstract

References

  • Bu çalışma, Türkçe Eğitimi’nde yapılan lisansüstü çalışmaların hangi konulara yönelim gösterdiğini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, 2011-2015 yıllarında Türkçe Eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezler; yılı, türü, enstitüsü, üniversitesi, hedef kitlesi ve konusuna göre incelenmiştir. Çalışmada, nitel araştırma yöntem ve tekniklerinden doküman analizi kullanılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen Lisansüstü Tez Sınıflama Formu ile toplanmıştır. Bulgulara göre, 2011-2015 yıllarında yapılan tezlerin %81,3’ü yüksek lisans, %18,5’i doktora tezleridir. 2011-2015 yıllarında, en fazla tez eğitim bilimleri (%67,8) ve sosyal bilimler (%27,8) enstitüsünde yazılmıştır. En fazla tez Gazi, Atatürk, Çanakkale Onsekiz Mart, Dokuz Eylül ve Ankara üniversitelerinde yapılmıştır. 2011-2015 yıllarında en çok tez ortaokul öğrencileri (%31,5) ve yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerle (%11,3) gerçekleştirilmiştir. En çok tez yapılan konuları öğretim strateji, yöntem ve teknik (%20,1), okuma eğitimi (%17,5), yazma eğitimi (%13,6), ders kitapları (%13,2) ve yabancılara Türkçe öğretimi (%11,3) oluşturmuştur.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Hüseyin Özçakmak This is me

Publication Date September 15, 2017
Submission Date October 15, 2017
Acceptance Date October 15, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Özçakmak, H. (2017). TÜRKÇE EĞİTİMİ LİSANSÜSTÜ ARAŞTIRMALARINDA YENİ YÖNELİMLER (2011-2015). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 6(3), 1607-1618.

27712  27714 27715