Bu çalışma,
Türkçe Eğitimi’nde yapılan lisansüstü çalışmaların hangi konulara yönelim
gösterdiğini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, 2011-2015
yıllarında Türkçe Eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezler; yılı, türü,
enstitüsü, üniversitesi, hedef kitlesi ve konusuna göre incelenmiştir.
Çalışmada, nitel araştırma yöntem ve tekniklerinden doküman analizi
kullanılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen Lisansüstü Tez Sınıflama Formu ile
toplanmıştır. Bulgulara göre, 2011-2015 yıllarında yapılan tezlerin %81,3’ü
yüksek lisans, %18,5’i doktora tezleridir. 2011-2015 yıllarında, en fazla tez
eğitim bilimleri (%67,8) ve sosyal bilimler (%27,8) enstitüsünde yazılmıştır.
En fazla tez Gazi, Atatürk, Çanakkale Onsekiz Mart, Dokuz Eylül ve Ankara
üniversitelerinde yapılmıştır. 2011-2015 yıllarında en çok tez ortaokul
öğrencileri (%31,5) ve yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerle (%11,3)
gerçekleştirilmiştir. En çok tez yapılan konuları öğretim strateji, yöntem ve
teknik (%20,1), okuma eğitimi (%17,5), yazma eğitimi (%13,6), ders kitapları
(%13,2) ve yabancılara Türkçe öğretimi (%11,3) oluşturmuştur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 15, 2017 |
Submission Date | October 15, 2017 |
Acceptance Date | October 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 3 |