Ġster ölçülü ister serbest olsun, tek dizeden veya sayfalar dolusu bölümlerden oluĢsun kaynağını duyguların gücünden alan kendine özgü ve kendini özgü bir söyleyiĢi ile insanı ilgilendiren hemen her konuda yazılabilen Ģiir; hem edebî zevkin oluĢmasına yardımcı olan bir yazı türü; hem de bireyin olumlu davranıĢ kazanmasında etkili olan bir eğitim aracıdır. Nitekim Ģiirin Türkçe Öğretim Programı‟nda zorunlu türler arasında gösterilmiĢ olası bu savın doğruluğunu destekler niteliktedir. Bu çalıĢmada ÂĢık Veysel‟in Ģiirleri Türkçe Öğretim Programı‟nda belirtilen tema ve alt temalar çerçevesinde incelenmiĢtir. Bu amaç doğrultusunda öncelikle çocukların sevebileceği Ģiirlerin nitelikleri üzerinde durularak Ģiirlerin bu ölçütlere uygunluğu araĢtırılmıĢ, sonrasında ise bu Ģiirlerde hangi tema ve alt temaların iĢlenildiği tespit edilmeye çalıĢılmıĢtır. Veriler, Doğan Kaya tarafından hazırlanan ve Ģairin bütün Ģiirlerini ihtiva eden “ÂĢık Veysel” (2011) isimli eserden hareketle elde edilmiĢtir. AraĢtırma sonucunda ÂĢık Veysel‟in Ģiirlerinin Türkçe Öğretim Programı‟nda belirlenen temaların bütününü (%100), alt temaların ise büyük bir çoğunluğunu (%73.73) destekleyecek, Ģiir eğitimine ve sevgisine katkıda bulunacak bir özellik sergilediği görülmüĢtür.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2017 |
Submission Date | January 25, 2018 |
Acceptance Date | January 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 4 |