Bu
çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının karşı cinsin konuşma stili
hakkındaki görüşlerini tespit etmek ve onların konuşma stilleri üzerine
cinsiyete dayalı sosyolengüistik bir inceleme yapmaktır. Çalışmada nitel
araştırmanın bir deseni olan olgu bilim deseni kullanılmıştır. Veriler
Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında
öğrenim gören öğrencilerden kolay ulaşılabilir örnekleme tekniğiyle toplanmıştır.
Yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanan veriler, içerik analizi ile
çözümlenmiştir. İçerik analizi sonuçlarına göre, kızların olumlu ve olumsuz
görüşleri ile erkeklerin olumlu ve olumsuz görüşleri ayrı tablolarda
gösterilmiştir. Genel bir betimlemenin ardından görüşlerin sosyolengüistik
açıdan yorumu yapılmıştır. Çalışmada öne çıkan genel sonuçlar ise şunlardır:
Kızlar ve erkekler birbirlerinin konuşma stilleri hakkında olumsuz görüşe
sahiptir. Erkekler kızların kız gibi, kızlar da erkeklerin erkek gibi
konuşmasını istemektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2018 |
Submission Date | March 19, 2018 |
Acceptance Date | March 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 1 |