Ek fiil, ek eylem, bildirme eki, cevher fiili, kuvvetlendirme eki
gibi değişik terimlerle adlandırılan, orta ve yükseköğretimde farklı metotlarla
öğretilen ek fiil konusu; cümlenin temel unsuru olan yüklemin anlaşılmasında,
söz diziminde yargının özelliklerinin belirlenmesinde etkilidir.
Ortaöğretim programına uygun olarak hazırlanan ders kitaplarının
çoğunda, dil bilgisi konu anlatımları sınırlıdır. Birçok öğrencinin
hazırbulunuşluk düzeyi beklenenin altındadır. Ortaöğretim düzeyinde, dil
bilgisi konularını ders kitaplarında bulamayan öğrencilerin bilgi edinmek için
başvurduğu kaynaklar tutarsızdır. Bu durum yükseköğretim için de geçerlidir.
Türk dili ve edebiyatı öğretmeni yetiştiren yükseköğretim kurumlarında takip
edilen farklı dil bilgisi kitapları ve buralardaki öğretim üyelerinin dil
bilgisi öğretim anlayışları birçok dil bilgisi konusunda olduğu gibi ek fiilin
izahında da farklılıklara yol açmakta; bu alanda farklı terim, öğretim metot ve
yöntemleriyle karşılaşılmaktadır.
Bu çalışmada ek fiilin ortaöğretim ve yükseköğretimdeki öğretim
şekilleri incelenmiş ve öğretim yöntemleri üzerinde durulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2018 |
Submission Date | March 19, 2018 |
Acceptance Date | March 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 1 |