Bu çalışma, sosyal ve duygusal dil öğrenme
stratejilerinin dil öğrenme sürecinde nasıl işe koşulacağını ve Türkçenin
yabancı dil olarak öğretiminde kullanımının önemini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.
Yabancı
bir dili öğrenme sürecinde iletişim, bireysel dil tercihi ve kültüre dair tüm
unsurların kullanımı gibi konular sosyal dil öğrenme stratejilerinden
yararlanmayı gerektirir. Öğrencinin kendi güdüsel ve duygusal güçlüklerini fark
edebilmesi ve öğrenmeyi kolaylaştırmak adına bunlardan doğan engelleri
kaldırılabilmesi, çeşitli yollar denemesi ise duygusal dil öğrenme
stratejileriyle ilgilidir. Türkçenin
yabancı dil olarak öğretiminde gerek sınıf içinde gerekse sınıf dışı
etkinliklerde başarı sağlamak için her öğrencinin öğrenme stratejilerinin
belirlenmesi/ geliştirilmesi ve bunların öğrenciler tarafından
içselleştirilmesi için çaba sarf edilmesi gerektiği ve konuyla ilgili
farkındalık oluşturma bu çalışmanın en önemli sonucudur.
Dil öğrenme stratejileri yabancı dil olarak Türkçe öğretimi sosyal-duygusal dil öğrenme stratejileri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2018 |
Submission Date | March 19, 2018 |
Acceptance Date | March 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 1 |