Bu araştırmanın amacı Adnan Menderes
Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulunun dinleme-konuşma öğretim programını
incelemektir. Nitel araştırma yaklaşımına dayalı araştırmada öğretim elemanı,
öğrenci görüşleri ve önerileri yarı yapılandırılmış görüşme formları
aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler tipolojik analiz tekniğiyle
çözümlenmiştir. Çalışmaya 12 öğrenci ve 8 öğretim elemanı katılmıştır. Çalışma
kapsamında araştırmanın yapıldığı programa ilişkin okulumuzdaki mevcut durum
analiz edilerek dersin hedefleri, içeriği, eğitim durumları ve değerlendirme
boyutlarına ilişkin bulgulara yer verilmiştir. Sonuç olarak dersin yer aldığı
programa ait konuşma hedeflerine ulaşılamadığını, içeriğin bölümle ilgili
olması gerektiği, görsel materyallerin kullanılması gerektiği, öğrencilerin
pasif rol oynadığı kitap ağırlıklı etkinliklerin yer aldığı, öğrencilerin aktif
katılım gösterecekleri etkinliklerin kullanılması gerekliliği ve değerlendirmede
konuşma becerisinin ölçülmesine yer verilmediği görülmektedir. Çalışmada bu
bulgulara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2018 |
Submission Date | March 19, 2018 |
Acceptance Date | March 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 1 |