Research Article
BibTex RIS Cite

İLETİŞİM KURMA İSTEKLİLİĞİ ÖLÇEĞİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI

Year 2018, Volume: 7 Issue: 1, 447 - 458, 15.03.2018

Abstract

Bu çalışmanın amacı yabancı dil
olarak Türkçe öğrenenlerin iletişim kurma istekliliklerine ilişkin bir ölçek
geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’deki beş devlet
üniversitesinde Türkçe öğrenen 304 yabancı öğrenci oluşturmuştur. Elde edilen
verilerden geçerliği sağlayabilmek için faktör analizi yapılmıştır. Faktör
analizi sonucunda ölçeğin toplam varyansının % 57.72’sini açıklayan “öz güven,
mutluluk, kararlılık, motivasyon, gelişim istekliliği ve iletişim istekliliği”
olarak adlandırılan altı faktörden oluşan bir yapı tespit edilmiştir. Ölçeğin
güvenirliğini belirlemek için hesaplanan Cronbach
alfa
güvenirlik katsayıları alt faktörlere göre sırasıyla 0.77, 0.73, 0.84,
0.73, 0.72 ve 0.74 olarak bulunmuştur.

References

  • AKGÖZ, E. ve GÜRSOY, Y. (2014). Turizm Eğitiminde Yabancı Dil Öğrenme, İstek ve Kararlılıkları: Selçuk Üniversitesi Beyşehir örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2(1), 21-29.
  • ALİSHAH, A. R. (2015). A Study of Factors Affecting Turkish EFL Learners’ Willingness to Speak in English. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • ALYILMAZ, C. (2010). Türkçe Öğretiminin Sorunları. Turkish Studies, 5(3), 728-749.
  • BEKTAŞ, Y. (2007). Turkish Students’ Willingness to Communicate in English. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 115-123.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2014). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • DÖRNYEI, Z. and CSIZÉR, K. (1998). Ten Commandments for Motivating Language Learners: Results of an Empirical Study. Language Teaching Research, 2(3), 203-229.
  • HASHIMOTO, Y. (2002). Motivation and Willingness to Communicate as Predictors of Reported L2 Use: The Japanese ESL Context. Second Language Studies, 20(2), 29-70.
  • KARAGÖZ, Y. (2016). SPSS ve AMOS 23 Uygulamalı İstatiksel Analizler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • MACINTYRE, P. D., CLEMENT, R., DÖRNYEI, Z., and NOELS, K. (1998). Conceptualizing Willingness to Communicate in a L2: A Situated Model of Confidence and Affiliation. The Modern Language Journal, 82, 545-62.
  • MAHMOODİA, M. H. and MOAZAMB, İ. (2014). Willingness to Communicate (WTC) and L2 Achievement: The Case of Arabic Language Learners. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 98, 1069-1076.
  • MCCROSKEY, J. C. and BAER, J. E. (1985). Willingness to Communicate: The Construct and its Measurement. Paper Presented at the Speech Communication Association Convention, Denver, CO.
  • MCCROSKEY, J. C. and RICHMOND, V. P. (1990). Willingness to Communicate: a Cognitive View. Joumal of Social Behavior and Personality, 5(2), 19-37.
  • ÖZ, H., DEMİREZEN, M. ve POURFEIZ, J. (2015). Willingness to Communicate of EFL Learners in Turkish Context. Learning and Individual Differences, 37, 269-275.
  • PALLANT, J. (2005). SPSS Survival Manual: A Step by Step Guıde to Data Analysis Using SPSS for Wındows. Australia: Australian Copyright.
  • PENG, J. (2013). The Challenge of Measuring Willingness to Communicate in EFL Contexts. Asia - Pacific Edu Res, 22(3), 281-290.
  • POLATCAN, F. (2018). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin İletişim Kurma İstekliliklerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • SEÇER, İ. (2015). SPSS ve LISREL ile Pratik Veri Analizi Analiz ve Raporlaştırma. (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • SÖNMEZ, V. ve ALACAPINAR, F. G. (2014). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ŞENER, S. (2014a). Willingness to Communicate in English as a Foreign Language Among ELT Students in Turkey. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • ŞENER, S. (2014b). Turkish ELT Students’ Willingness to Communicate in English. ELT Research Journal, 3(2), 91-109.
  • TABACHNICK, B. G. and FIDEL, L. S. (2011). Using Multivariate Statistics. Boston: Allyn ve Bacon Com.
  • TAN, S. M., ONG, C. S. B., SIM, C. P., HOI, W. W. Y. and SIA, P. C. (2016). Willingness to Communicate in English and Motivation Level among Chinese Secondary Students in Northern Malaysia. International Journal of Humanities and Management Sciences, 4(3), 283-287.
  • TDK. (2011). Türkçe Sözlük. Ankara: TDK Yayınları.
  • VONGSILA, V. and REINDERS, H. (2016). Making Asian Learners Talk: Encouraging Willingness to Communicate, RELC Journal, 1-17.
  • WATANABE, M. (2011). Motivation, Self-determination, and Willingness to Communicate by English Learners at a Japanese High School. Unpublished Doctoral Dissertation, Maryland: University of Maryland.
Year 2018, Volume: 7 Issue: 1, 447 - 458, 15.03.2018

Abstract

References

  • AKGÖZ, E. ve GÜRSOY, Y. (2014). Turizm Eğitiminde Yabancı Dil Öğrenme, İstek ve Kararlılıkları: Selçuk Üniversitesi Beyşehir örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2(1), 21-29.
  • ALİSHAH, A. R. (2015). A Study of Factors Affecting Turkish EFL Learners’ Willingness to Speak in English. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • ALYILMAZ, C. (2010). Türkçe Öğretiminin Sorunları. Turkish Studies, 5(3), 728-749.
  • BEKTAŞ, Y. (2007). Turkish Students’ Willingness to Communicate in English. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 115-123.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2014). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • DÖRNYEI, Z. and CSIZÉR, K. (1998). Ten Commandments for Motivating Language Learners: Results of an Empirical Study. Language Teaching Research, 2(3), 203-229.
  • HASHIMOTO, Y. (2002). Motivation and Willingness to Communicate as Predictors of Reported L2 Use: The Japanese ESL Context. Second Language Studies, 20(2), 29-70.
  • KARAGÖZ, Y. (2016). SPSS ve AMOS 23 Uygulamalı İstatiksel Analizler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • MACINTYRE, P. D., CLEMENT, R., DÖRNYEI, Z., and NOELS, K. (1998). Conceptualizing Willingness to Communicate in a L2: A Situated Model of Confidence and Affiliation. The Modern Language Journal, 82, 545-62.
  • MAHMOODİA, M. H. and MOAZAMB, İ. (2014). Willingness to Communicate (WTC) and L2 Achievement: The Case of Arabic Language Learners. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 98, 1069-1076.
  • MCCROSKEY, J. C. and BAER, J. E. (1985). Willingness to Communicate: The Construct and its Measurement. Paper Presented at the Speech Communication Association Convention, Denver, CO.
  • MCCROSKEY, J. C. and RICHMOND, V. P. (1990). Willingness to Communicate: a Cognitive View. Joumal of Social Behavior and Personality, 5(2), 19-37.
  • ÖZ, H., DEMİREZEN, M. ve POURFEIZ, J. (2015). Willingness to Communicate of EFL Learners in Turkish Context. Learning and Individual Differences, 37, 269-275.
  • PALLANT, J. (2005). SPSS Survival Manual: A Step by Step Guıde to Data Analysis Using SPSS for Wındows. Australia: Australian Copyright.
  • PENG, J. (2013). The Challenge of Measuring Willingness to Communicate in EFL Contexts. Asia - Pacific Edu Res, 22(3), 281-290.
  • POLATCAN, F. (2018). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin İletişim Kurma İstekliliklerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • SEÇER, İ. (2015). SPSS ve LISREL ile Pratik Veri Analizi Analiz ve Raporlaştırma. (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • SÖNMEZ, V. ve ALACAPINAR, F. G. (2014). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ŞENER, S. (2014a). Willingness to Communicate in English as a Foreign Language Among ELT Students in Turkey. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • ŞENER, S. (2014b). Turkish ELT Students’ Willingness to Communicate in English. ELT Research Journal, 3(2), 91-109.
  • TABACHNICK, B. G. and FIDEL, L. S. (2011). Using Multivariate Statistics. Boston: Allyn ve Bacon Com.
  • TAN, S. M., ONG, C. S. B., SIM, C. P., HOI, W. W. Y. and SIA, P. C. (2016). Willingness to Communicate in English and Motivation Level among Chinese Secondary Students in Northern Malaysia. International Journal of Humanities and Management Sciences, 4(3), 283-287.
  • TDK. (2011). Türkçe Sözlük. Ankara: TDK Yayınları.
  • VONGSILA, V. and REINDERS, H. (2016). Making Asian Learners Talk: Encouraging Willingness to Communicate, RELC Journal, 1-17.
  • WATANABE, M. (2011). Motivation, Self-determination, and Willingness to Communicate by English Learners at a Japanese High School. Unpublished Doctoral Dissertation, Maryland: University of Maryland.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Semra Alyılmaz This is me

Faruk Polatcan This is me

Publication Date March 15, 2018
Submission Date March 19, 2018
Acceptance Date March 19, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Alyılmaz, S., & Polatcan, F. (2018). İLETİŞİM KURMA İSTEKLİLİĞİ ÖLÇEĞİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(1), 447-458.

27712  27714 27715