Özellikle
öğrencinin bilgi kaynağı olarak düşünülen öğretmenlerin teknolojiye, pedagojiye
ve alan bilgisine hâkim olması, bilgi çağında artık zaruret haline dönüşmüştür.
Bu çalışmanın da amacı bu üç bileşeni profesyonelce bir araya getiren
“teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB)” açısından pedagojik formasyon
eğitimi sertifika programına kayıtlı olan öğretmen adaylarının bilgi
düzeylerini çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Araştırma betimsel bir
çalışma olup tarama modeli kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma
grubunu Doğu Anadolu Bölgesi’ndeki bir üniversitenin pedagojik formasyon
eğitimi sertifika programına devam eden ve araştırma gönüllü olarak katılmak
isteyen 272 öğrenci (n=272) oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından
geliştirilen kişisel bilgiler formu ve Şahin (2011) tarafından geliştirilen
Teknolojik Pedagojik ve Alan Bilgisi (TPAB) Ölçeği kullanılarak toplanmıştır.
Araştırmanın sonucunda, katılımcı öğrencilerin; TPAB düzeylerinin genel olarak
düşük olduğu, öğrencilerin cinsiyetlerine ve öğrenim gördükleri bölümlerine göre TPAB
düzeyleri puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark
bulunmazken, kendilerine ait bilgisayarlarının olup olmama durumlarına, internete
kolay erişim sağlama imkânlarının olup olmama durumuna, bilgisayar kullanım
durumlarına ve mezun oldukları lise türüne göre anlamlı bir fark olduğu tespit
edilmiştir.
Teknolojik pedagojik alan bilgisi öğretmen yetiştirme pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2018 |
Submission Date | July 10, 2018 |
Acceptance Date | July 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 2 |