Research Article
BibTex RIS Cite

PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMINA DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Year 2018, Volume: 7 Issue: 2, 1253 - 1275, 15.06.2018

Abstract

Özellikle
öğrencinin bilgi kaynağı olarak düşünülen öğretmenlerin teknolojiye, pedagojiye
ve alan bilgisine hâkim olması, bilgi çağında artık zaruret haline dönüşmüştür.
Bu çalışmanın da amacı bu üç bileşeni profesyonelce bir araya getiren
“teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB)” açısından pedagojik formasyon
eğitimi sertifika programına kayıtlı olan öğretmen adaylarının bilgi
düzeylerini çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Araştırma betimsel bir
çalışma olup tarama modeli kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma
grubunu Doğu Anadolu Bölgesi’ndeki bir üniversitenin pedagojik formasyon
eğitimi sertifika programına devam eden ve araştırma gönüllü olarak katılmak
isteyen 272 öğrenci (n=272) oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından
geliştirilen kişisel bilgiler formu ve Şahin (2011) tarafından geliştirilen
Teknolojik Pedagojik ve Alan Bilgisi (TPAB) Ölçeği kullanılarak toplanmıştır.
Araştırmanın sonucunda, katılımcı öğrencilerin; TPAB düzeylerinin genel olarak
düşük olduğu, öğrencilerin cinsiyetlerine ve öğrenim gördükleri bölümlerine göre TPAB
düzeyleri puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark
bulunmazken, kendilerine ait bilgisayarlarının olup olmama durumlarına,
internete
kolay erişim sağlama imkânlarının olup olmama durumuna, bilgisayar kullanım
durumlarına ve
mezun oldukları lise türüne göre anlamlı bir fark olduğu tespit
edilmiştir. 

References

  • AKKAYA, E. (2009 ). Matematik Öğretmen Adaylarının Türev Kavramına İlişkin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin Öğrenci Zorlukları Bağlamında İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • AKKOÇ, H., ÖZMANTAR, F. ve BİNGÖLBALİ, E. (2008). Matematik Öğretmen Adaylarına Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Kazandırma Amaçlı bir Program Geliştirme, 107K531 no’lu Tübitak Projesi, 1.Dönem Gelişme Raporu.
  • AMERİCAN ASSOCİATİON OF COLLEGES OF TEACHER EDUCATİON (AACTE) (2008). Handbook of technological pedagogical content knowledge (TPCK) for educators. New York: Routledge/Taylor & Francis Group.
  • ARCHAMBAULT, L., and CRİPPEN, K. (2009). Examining TPACK among K–12 online distance educators in the United States. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1). Retrieved February 05, 2011, from http://www.citejournal.org/vol9/iss1/general/article2.cfm
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., ÇAKMAK, E. K., AKGÜN, Ö. E., KARADENİZ, Ş. ve DEMİREL, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • CANBAZOĞLU-BİLİCİ, S., YAMAK, H., KAVAK, N., S. ve GUZEY, S. (2012) Technological pedagogical content knowledge self-efficacy scale (TPACK-SeS) for pre-service science teachers: Construction, validation and reliability. Eurasian Journal of Education Research, 52, 37-60.
  • DEMİR - ATALAY, T. (2016). Türkçe öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi durumlarının çeşitli değişkenlerle ilişkisi. TURKISH STUDIES -International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic-, ISSN: 1308-2140, 11(9), p. 247-266.
  • ERDOĞAN, A. and ŞAHİN, I. (2010). Relationship between math teacher candidates’ technological pedagogical and content knowledge (TPACK) and achievement levels. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(2), 2707-2711.
  • GÖMLEKSİZ, M. N. ve FİDAN, E. K. (2011). Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Web Pedagojik İçerik Bilgisine İlişkin Öz-Yeterlik Algı Düzeyleri. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 6(4), 593-620.
  • GRAHAM, C. R., BURGOYNE, N., CANTRELL, P., SMİTH, L., St. CLAİR, L., and HARRİS, R. (2009). TPACK development in science teaching: Measuring the TPACK confidence of inservice science teachers. TechTrends, 53(5), 70–79.
  • GUZEY, S. S. and ROEHRIG, G. H. (2009). Teaching science with technology: Case studies of science teachers’ development of technology, pedagogy, and content knowledge. Contemporary Issues in Technology & Teacher Education, 9, 25-45.
  • HANDAL, B., CAMPBELL, C., CAVANAGH, M., PETOCZ, P. and KELLY, N. (2013). Technological pedagogical content knowledge of secondary mathematics teachers. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 13(1), 22-40.
  • HARRİS, J.B., MİSHRA and P. Koehler, M.J. (2007). Teachers’ technological pedagogical content knowledge: Curriculum-based technology integration reframed, The American Educational Research Association Conference, Chicago, IL.
  • HARRİS, J.B., and HOFER, M.J. (2011). Technological pedagogical content knowledge (TPACK) in action: A descriptive study of secondary teachers' curriculumbased, technology-related instructional planning. Journal of Research on Technology in Education, 43(3), 211–229.
  • HEİNİCH, R., MOLENDA, M., RUSSELL, J.D. and SMALDİNO, S. (2002). Instructional media and technologies for learning, 7th ed. Columbus: Merrill/Prentice Hall.
  • KARACA, F. (2015). An investigation of preservice teachers’ technological pedagogical content knowledge based on a variety of characteristics. International Journal of Higher Education, 4(4), 128-136.
  • KARADEMİR, E. (2015). Eğitsel internet kullanımı ile teknolojik pedagojik alan bilgisi ve eğitim teknolojilerine yönelik tutum arasındaki ilişki: öğretmen adayları örneği. TURKISH STUDIES - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic-, ISSN: 1308-2140, (Prof. Dr. H. Ömer Karpuz Armağanı), 10(15), p.519-534.
  • KARALAR, H. ve ASLAN-ALTAN, B.(2016). Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliklerin ve öğretmen öz yeterliklerinin incelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education CIJE, 5, 15 – 30.
  • KARASAR, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • KIRILMAZKAYA, G., KEÇECİ, G. ve KIRBAG-ZENGİN, F. (2012). Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin ve teknolojiye karşı tutumlarının belirlenmesi. 6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, 4-6 October, Gaziantep, Turkey. https://www.pegem.net/Akademi/kongrebildiri_detay.aspx?id=137717
  • KLEINER, B., THOMAS, N. and LEWIS, L. (2007). Educational technology in teacher education programs for initial licensure (NCES 2008-040). Washington, DC: National Center for Education Statistics, Institute of Education Sciences, U.S. Department of Education.
  • KOEHLER M. J, MİSHRA, P., ve YAHYA,K (2007) Tracing the development of teacher knowledge in a design seminar: Integrating content, pedagogy, and technology. Computers & Education, 49(3), 740–762.
  • KOEHLER, M. J., and MİSHRA, P. (2008). Introducing Technological Pedagogical Knowledge. In AACTE (Eds.). The handbook of technological pedagogical content knowledge for educators (p.3-30). New York: Routledge.
  • KOEHLER, M.J., and MİSHRA, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge? Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60–70.
  • KOH, J. H. L., CHAI, C. S. and TSAI, C. C. (2010). Examining the technological pedagogical content knowledge of Singapore pre-service teachers with a large-scale survey. Journal of Computer Assisted Learning, 26(6), 563–573.
  • KULA, A. (2015). Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) yeterliliklerinin incelenmesi: Bartın üniversitesi örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 395–412.
  • JANG, S. J., and CHEN, K. C. (2010). From PCK to TPACK: Developing a transformative model for pre-service science teachers. Journal of Science Education and Technology, 19(6), 553–564.
  • MAGNUSSON, S., KRAJCİK, J., and BORKO, H. (1999). Nature, sources and development of pedagogical content knowledge for science teaching. In J. Gess-Newsome and N.G. Lederman (Eds.), Examining pedagogical content knowledge (p. 95–132). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
  • MİSHRA, P., and KOEHLER, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017– 1054.
  • ÖZGEN, K., NARLI, S. ve ALKAN, H. (2013). Matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri ve teknoloji kullanım sıklığı algılarının incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(44), 31-51.
  • ÖNCÜL, R (2000). Eğitim ve Eğitim Bilimleri Sözlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • POLLY, D., MIMS, C., SHEPHERD, C. E. and INAN, F. (2010). Evidence of impact: Transforming teacher education with preparing tomorrow's teachers to teach with technology (PT3) grants. Teaching and Teacher Education: An International Journal of Research and Studies, 26(4), 863-870.
  • SARAÇ. E. and TURAN, M. (2018). An analysis of pre-service teachers' views towards the technological pedagogical content knowledge in terms of various variables. New Perspectives in Science Education, 22-23 March, Florence, Italy. https://conference.pixelonline.net/NPSE/acceptedabstracts_scheda.php?id_abs=2831
  • SCHMİDT, D.A., BARAN, E., THOMPSON, A.D., MİSHRA, P., KOEHLER, M.J. and SHİN, T.S. (2009). Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK): The Development and Validation of an Assessment Instrument for Preservice Teachers. Journal of Research on Technology in Education, 42(2), 27.
  • SURYAWATI, E., LINGGASARI, M. N. and ARNENTIS, A. (2017). Technological pedagogical and content knowledge of biology prospective teachers. Biosaintifika, 9 (3), 498-505.
  • ŞAHİN, I. (2011). Development of survey of technological pedagogical and content knowledge (TPACK). TOJET-The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(1), 97– 105.
  • SHULMAN, L.S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
  • TAJUDIN, N. M. (2014). Technological pedagogical content knowledge and teaching practice of mathematics trainee teachers. AIP Conference Proceedings ,1605(1) . http://aip.scitation.org/doi/abs/10.1063/1.4887681
  • TDK (2009), Türkçe Sözlük, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • TED.(2009). Türk Eğitim Derneği Öğretmen Yeterlikleri Özet Rapor. “Öğretmene Yatırım, Geleceğe Atılım” Ankara.
  • UÇAR, M. B., DEMİR, C. and HIGDE, E. (2014). Exploring the self-confidence of preservice science and physics teachers towards technological pedagogical content knowledge. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 116, 3381 – 3384.
  • ÜNLÜ, I., KAŞKAYA, A. and COŞKUN, M. K. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 214-228.
  • UŞAK, M. (2009). Preservice Science and Technology Teachers Pedagogical Content Knowledge on Cell Topics. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9 (4) 2033-2046.
  • YAGCI, M. (2016). Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 1327-1342.
  • ZEICHNER, K. (2003). Teacher research as professional development for P-12 educators in the USA. Educational Action Research, 11(2), 301-325.
Year 2018, Volume: 7 Issue: 2, 1253 - 1275, 15.06.2018

Abstract

References

  • AKKAYA, E. (2009 ). Matematik Öğretmen Adaylarının Türev Kavramına İlişkin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin Öğrenci Zorlukları Bağlamında İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • AKKOÇ, H., ÖZMANTAR, F. ve BİNGÖLBALİ, E. (2008). Matematik Öğretmen Adaylarına Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Kazandırma Amaçlı bir Program Geliştirme, 107K531 no’lu Tübitak Projesi, 1.Dönem Gelişme Raporu.
  • AMERİCAN ASSOCİATİON OF COLLEGES OF TEACHER EDUCATİON (AACTE) (2008). Handbook of technological pedagogical content knowledge (TPCK) for educators. New York: Routledge/Taylor & Francis Group.
  • ARCHAMBAULT, L., and CRİPPEN, K. (2009). Examining TPACK among K–12 online distance educators in the United States. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1). Retrieved February 05, 2011, from http://www.citejournal.org/vol9/iss1/general/article2.cfm
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., ÇAKMAK, E. K., AKGÜN, Ö. E., KARADENİZ, Ş. ve DEMİREL, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • CANBAZOĞLU-BİLİCİ, S., YAMAK, H., KAVAK, N., S. ve GUZEY, S. (2012) Technological pedagogical content knowledge self-efficacy scale (TPACK-SeS) for pre-service science teachers: Construction, validation and reliability. Eurasian Journal of Education Research, 52, 37-60.
  • DEMİR - ATALAY, T. (2016). Türkçe öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi durumlarının çeşitli değişkenlerle ilişkisi. TURKISH STUDIES -International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic-, ISSN: 1308-2140, 11(9), p. 247-266.
  • ERDOĞAN, A. and ŞAHİN, I. (2010). Relationship between math teacher candidates’ technological pedagogical and content knowledge (TPACK) and achievement levels. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(2), 2707-2711.
  • GÖMLEKSİZ, M. N. ve FİDAN, E. K. (2011). Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Web Pedagojik İçerik Bilgisine İlişkin Öz-Yeterlik Algı Düzeyleri. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 6(4), 593-620.
  • GRAHAM, C. R., BURGOYNE, N., CANTRELL, P., SMİTH, L., St. CLAİR, L., and HARRİS, R. (2009). TPACK development in science teaching: Measuring the TPACK confidence of inservice science teachers. TechTrends, 53(5), 70–79.
  • GUZEY, S. S. and ROEHRIG, G. H. (2009). Teaching science with technology: Case studies of science teachers’ development of technology, pedagogy, and content knowledge. Contemporary Issues in Technology & Teacher Education, 9, 25-45.
  • HANDAL, B., CAMPBELL, C., CAVANAGH, M., PETOCZ, P. and KELLY, N. (2013). Technological pedagogical content knowledge of secondary mathematics teachers. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 13(1), 22-40.
  • HARRİS, J.B., MİSHRA and P. Koehler, M.J. (2007). Teachers’ technological pedagogical content knowledge: Curriculum-based technology integration reframed, The American Educational Research Association Conference, Chicago, IL.
  • HARRİS, J.B., and HOFER, M.J. (2011). Technological pedagogical content knowledge (TPACK) in action: A descriptive study of secondary teachers' curriculumbased, technology-related instructional planning. Journal of Research on Technology in Education, 43(3), 211–229.
  • HEİNİCH, R., MOLENDA, M., RUSSELL, J.D. and SMALDİNO, S. (2002). Instructional media and technologies for learning, 7th ed. Columbus: Merrill/Prentice Hall.
  • KARACA, F. (2015). An investigation of preservice teachers’ technological pedagogical content knowledge based on a variety of characteristics. International Journal of Higher Education, 4(4), 128-136.
  • KARADEMİR, E. (2015). Eğitsel internet kullanımı ile teknolojik pedagojik alan bilgisi ve eğitim teknolojilerine yönelik tutum arasındaki ilişki: öğretmen adayları örneği. TURKISH STUDIES - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic-, ISSN: 1308-2140, (Prof. Dr. H. Ömer Karpuz Armağanı), 10(15), p.519-534.
  • KARALAR, H. ve ASLAN-ALTAN, B.(2016). Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliklerin ve öğretmen öz yeterliklerinin incelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education CIJE, 5, 15 – 30.
  • KARASAR, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • KIRILMAZKAYA, G., KEÇECİ, G. ve KIRBAG-ZENGİN, F. (2012). Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin ve teknolojiye karşı tutumlarının belirlenmesi. 6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, 4-6 October, Gaziantep, Turkey. https://www.pegem.net/Akademi/kongrebildiri_detay.aspx?id=137717
  • KLEINER, B., THOMAS, N. and LEWIS, L. (2007). Educational technology in teacher education programs for initial licensure (NCES 2008-040). Washington, DC: National Center for Education Statistics, Institute of Education Sciences, U.S. Department of Education.
  • KOEHLER M. J, MİSHRA, P., ve YAHYA,K (2007) Tracing the development of teacher knowledge in a design seminar: Integrating content, pedagogy, and technology. Computers & Education, 49(3), 740–762.
  • KOEHLER, M. J., and MİSHRA, P. (2008). Introducing Technological Pedagogical Knowledge. In AACTE (Eds.). The handbook of technological pedagogical content knowledge for educators (p.3-30). New York: Routledge.
  • KOEHLER, M.J., and MİSHRA, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge? Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60–70.
  • KOH, J. H. L., CHAI, C. S. and TSAI, C. C. (2010). Examining the technological pedagogical content knowledge of Singapore pre-service teachers with a large-scale survey. Journal of Computer Assisted Learning, 26(6), 563–573.
  • KULA, A. (2015). Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) yeterliliklerinin incelenmesi: Bartın üniversitesi örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 395–412.
  • JANG, S. J., and CHEN, K. C. (2010). From PCK to TPACK: Developing a transformative model for pre-service science teachers. Journal of Science Education and Technology, 19(6), 553–564.
  • MAGNUSSON, S., KRAJCİK, J., and BORKO, H. (1999). Nature, sources and development of pedagogical content knowledge for science teaching. In J. Gess-Newsome and N.G. Lederman (Eds.), Examining pedagogical content knowledge (p. 95–132). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
  • MİSHRA, P., and KOEHLER, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017– 1054.
  • ÖZGEN, K., NARLI, S. ve ALKAN, H. (2013). Matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri ve teknoloji kullanım sıklığı algılarının incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(44), 31-51.
  • ÖNCÜL, R (2000). Eğitim ve Eğitim Bilimleri Sözlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • POLLY, D., MIMS, C., SHEPHERD, C. E. and INAN, F. (2010). Evidence of impact: Transforming teacher education with preparing tomorrow's teachers to teach with technology (PT3) grants. Teaching and Teacher Education: An International Journal of Research and Studies, 26(4), 863-870.
  • SARAÇ. E. and TURAN, M. (2018). An analysis of pre-service teachers' views towards the technological pedagogical content knowledge in terms of various variables. New Perspectives in Science Education, 22-23 March, Florence, Italy. https://conference.pixelonline.net/NPSE/acceptedabstracts_scheda.php?id_abs=2831
  • SCHMİDT, D.A., BARAN, E., THOMPSON, A.D., MİSHRA, P., KOEHLER, M.J. and SHİN, T.S. (2009). Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK): The Development and Validation of an Assessment Instrument for Preservice Teachers. Journal of Research on Technology in Education, 42(2), 27.
  • SURYAWATI, E., LINGGASARI, M. N. and ARNENTIS, A. (2017). Technological pedagogical and content knowledge of biology prospective teachers. Biosaintifika, 9 (3), 498-505.
  • ŞAHİN, I. (2011). Development of survey of technological pedagogical and content knowledge (TPACK). TOJET-The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(1), 97– 105.
  • SHULMAN, L.S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
  • TAJUDIN, N. M. (2014). Technological pedagogical content knowledge and teaching practice of mathematics trainee teachers. AIP Conference Proceedings ,1605(1) . http://aip.scitation.org/doi/abs/10.1063/1.4887681
  • TDK (2009), Türkçe Sözlük, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • TED.(2009). Türk Eğitim Derneği Öğretmen Yeterlikleri Özet Rapor. “Öğretmene Yatırım, Geleceğe Atılım” Ankara.
  • UÇAR, M. B., DEMİR, C. and HIGDE, E. (2014). Exploring the self-confidence of preservice science and physics teachers towards technological pedagogical content knowledge. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 116, 3381 – 3384.
  • ÜNLÜ, I., KAŞKAYA, A. and COŞKUN, M. K. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 214-228.
  • UŞAK, M. (2009). Preservice Science and Technology Teachers Pedagogical Content Knowledge on Cell Topics. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9 (4) 2033-2046.
  • YAGCI, M. (2016). Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 1327-1342.
  • ZEICHNER, K. (2003). Teacher research as professional development for P-12 educators in the USA. Educational Action Research, 11(2), 301-325.
There are 45 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Tazegül Demir

Şule Fırat Durdukoca

Publication Date June 15, 2018
Submission Date July 10, 2018
Acceptance Date July 10, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Demir, T., & Fırat Durdukoca, Ş. (2018). PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMINA DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(2), 1253-1275.

27712  27714 27715