Bu
araştırmanın amacı Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı’nın
uygulanabilirliğini Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin görüşlerine göre
incelemektir.
Araştırma
kapsamında Kars ilinde (Merkez ve Susuz, Arpaçay, Akyaka ilçeleri) çeşitli
liselerde görev yapmakta olan 23 Türk dili ve edebiyatı öğretmeni ile
görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar kolay ulaşılabilir durum
örneklemesi yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmanın verileri araştırmacılarca
geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak gerçekleştirilen
görüşmeler ile toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formunda açık uçlu
beş soru bulunmaktadır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile analiz
edilmiştir.
Yapılan
araştırmaya göre Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin çoğunluğu Türk dili ve
edebiyatı öğretim programının özel amaçlarına ve kazanımlarına ulaşamadıklarını
ifade etmiş ve bunu öğrencilerin yetersizliğine bağlamışlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2018 |
Submission Date | September 28, 2018 |
Acceptance Date | September 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 3 |