Bu
araştırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının öz-denetim düzeylerinin
cinsiyetlerine, bireysel çalgılarına ve en son girdikleri bireysel çalgı sınav
notu değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir.
Araştırmaya Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar
Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi ana bilim dalında okumakta olan 66 müzik öğretmeni
adayı katılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından oluşturulan kişisel bilgi
formu ile Rosenbaum’un (1980) geliştirdiği Duyan, Gülden ve Gelbal’ın (2012)
Türkçeye uyarladığı Öz-denetim Ölçeği ile toplanmıştır. Ölçek, yaşantısal,
yenileyici ve onarıcı öz-denetim olmak üzere 3 alt boyuttan oluşmaktadır. Elde
edilen verilerin analizinde Bağımsız Grup T-Testi tekniği, Tek Yönlü Varyans
Analizi, Tukey b Testi tekniği, Shapiro-Wilk Testleri kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda, müzik öğretmeni adaylarının öz-denetim düzeylerinin cinsiyet ve
bireysel çalgı değişkenleri açısından farklılık göstermediği bulunmuştur. Ancak
müzik öğretmeni adaylarının öz-denetim düzeyleri ile en son girilen bireysel
çalgı sınav notu değişkeni arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur
(t64=-3,12, p<,003). Öz-denetim ve müzik eğitimi alanında yapılan
çalışmaların yaygınlaştırılması ve sonuçların eğitim fakültesi programlarında
kullanılması, nitelikli müzik öğretmenlerinin yetiştirilmesi açısından
önemlidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2018 |
Submission Date | September 28, 2018 |
Acceptance Date | September 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 3 |