Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 7 Issue: 4, 2464 - 2479, 15.12.2018

Abstract

References

  • Aktaş, E. ve Yurt, S. U. (2015). Türkçe eğitimi alanındaki makale özetlerine yönelik bir içerik analizi.TurkishStudies, 10/7, 73-96.
  • Biçer, N. (2017). Türkçe öğretimi tarihi. İstanbul: Kesit Yayınları.
  • Biçer, N. (2017). Yabancılara Türkçe öğretimi alanında yayınlanan makaleler üzerine bir analiz çalışması. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S.27, 236- 248.
  • Boyacı, S. ve Demirkol, S. (2018). Türkçe eğitimi alanında yapılan doktora tezlerinin incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(2), 512-531.
  • Büyükikiz, K. K. (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi alanında hazırlanan lisansüstü tezler üzerine bir inceleme.Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11/25, 203-213.
  • Demirekin, M. (2016). Yaklaşımdan tekniğe yabancılara Türkçe öğretim yöntemleri ve yöntem sonrası dönem. F. Yıldırım & B. Tüfekçioğlu (Ed.), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kuramlar- Yöntemler- Beceriler- Uygulamalar içinde (s. 43- 76). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dönmez, B. ve Gündoğdu, K. (2016). 2000-2016 yılları arasında Türkçe öğretim programları alanında yayımlanan makale ve tezlerin analizi.Uluslararası TEKE Dergisi, 5/4, 2109-2125.
  • Ercan, A. N. (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi üzerine yapılmış lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenler açısından analizi.7. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Muğla 19-21 Haziran.
  • Erdem, İ. (2009). Yabancılara Türkçe öğretimiyle ilgili bir kaynakça denemesi.TurkishStudies, 4/3, 888-937.
  • Erdem, M. D., Gün, M., Şengül, M. ve Özkan, E. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında yazılmış bilimsel makalelerde geçen anahtar sözcüklere ilişkin bir içerik analizi.Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3/41, 213-237.
  • Göçer, A., Tabak, G. ve Coşkun A. (2012). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi kaynakçası.TÜBAR, XXXII (2012), s.73-126.
  • Göçer, A. ve Moğul S. (2011). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi ile ilgili çalışmalara genel bir bakış.TurkishStudies, 6(3), s.797-810.
  • Göçer, A., Çaylı, C. ve Çavuş, S. (2016). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimiyle ilgili kaynakça denemelerine kesitsel bir katkı: 2013-2015 yılları.Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Dergisi, 1/1, 19-85.
  • Güneş, F. (2014). Türkçe öğretimi yaklaşımlar ve modeller. Ankara: PegemAkademi.
  • Güzel, A.,& Barın E. (2013). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Güzel, A. (2017). Türkçenin yabancı dil olarak öğretim tarihine kısa bir bakış. A. Güzel (Ed.), Başlangıçtan Günümüze Türkçenin Eğitim- Öğretim Tarihi Araştırmaları içinde (s.775- 837). Ankara: Akçağ Yayınları.
  • İşcan, A. (2014). Yabancı dil öğretimi ve yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin tarihçesi. A. Şahin (Ed.), Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi kuramlar- yaklaşımlar- etkinlikler içinde (s. 3- 28). Ankara: PegemAkademi.
  • Kahriman, R.,Dağtaş, A., Çapoğlu, E. ve Ateşal, Z. (2013). Yabancılara Türkçe öğretimi kaynakçası.Türük, 1, 80-132.
  • Mert, O. (2002). Türkçe'nin eğitim ve öğretimi üzerine bir bibliyografya denemesi.Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 349-381.
  • Miles, M.B andHuberman, A.M. (1994). Qualitativedataanalysis,ThousandOaks, CA: Sage.
  • Ozan, C, ve Köse, E. (2014). Eğitim programları ve öğretim alanındaki araştırma eğilimleri. Sakarya UniversityJournal of Education, 4(1), 116-136.
  • Sevim, O., ve Özdemir Erem, N. H. (2012). Türkçe eğitimi alanındaki yüksek lisans tezlerinin başlıklarına ve özetlerine eleştirel bir bakış. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1 (3), 174-186.
  • Sözbilir, M. ve Kutu, H. (2008). Development andcurrentstatus of scienceeducationresearch in Turkey. Essays in Education[Special issue], 1-22.
  • Varışoğlu, B., Şahin, A. ve Göktaş, Y. (2013). Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler.Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13/3, 1767-1781.
  • Yağmur Şahin, E., Kana, F., &Varışoğlu, B. (2013). Türkçe eğitimi bölümlerinde yapılan lisansüstü tezlerin araştırma eğilimleri. International Journal of Human Sciences, 10(2), 356-378.
  • Yıldırım F.,& Tüfekçioğlu, B. (Ed.). (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi kuramlar- yöntemler- beceriler- uygulamalar. Ankara:PegemAkedemi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ ÇALIŞMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2018, Volume: 7 Issue: 4, 2464 - 2479, 15.12.2018

Abstract

Günümüzde
bilim ve teknolojideki gelişmelerle birlikte küreselleşen dünyamızda insanlar
farklı kültürdeki insanlarla iletişim kurma zorunluluğunu hissetmektedirler. Bu
zorunluluk insanları yabancı dil öğrenme arayışı içerisine sokmaktadır.Son
yıllarda farklı sebeplerden ötürü Türkçe öğrenmek isteyenlerin sayısı her geçen
gün artmaktadır. Bu ihtiyacı karşılamak için yurt içinde üniversiteler
bünyesinde kurulan Türkçe öğretim merkezleri ve birtakım özel kuruluşlar
aracılığıyla Türkçe öğretimi yapılırken; yurt dışında ise Yunus Emre
Enstitüleri ve çeşitli üniversitelerin Türkoloji bölümleri aracılığıyla
dünyanın dört bir tarafında Türkçe öğretimi yapılmaktadır. Bu çalışmanın temel
amacı da yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında lisansüstü düzeyde yapılan
çalışmaların incelenmesine yöneliktir. Araştırmada,
YÖK’ün Ulusal Tez Merkezi veri tabanı kullanılmıştır. 1985- 2017 yılları
arasında hazırlanmış erişime açık olan 280 lisansüstü tez araştırma kapsamına
alınmıştır. Belirlenen tezler geliştirilen “Yayın Sınıflama Formu” kullanılarak
incelenmiştir. Tezler; yapıldığı üniversite, türü, yapıldığı yıl, konusu,
kullanılan yöntem, örneklem büyüklüğü, veri toplama araçları ve verilerin
analizi başlıkları altında sınıflandırarak değerlendirilmiştir. Yapılan incelemede
ise nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen bulgular, alanyazındaki diğer çalışmalar ile birlikte
değerlendirilmiştir.

References

  • Aktaş, E. ve Yurt, S. U. (2015). Türkçe eğitimi alanındaki makale özetlerine yönelik bir içerik analizi.TurkishStudies, 10/7, 73-96.
  • Biçer, N. (2017). Türkçe öğretimi tarihi. İstanbul: Kesit Yayınları.
  • Biçer, N. (2017). Yabancılara Türkçe öğretimi alanında yayınlanan makaleler üzerine bir analiz çalışması. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S.27, 236- 248.
  • Boyacı, S. ve Demirkol, S. (2018). Türkçe eğitimi alanında yapılan doktora tezlerinin incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(2), 512-531.
  • Büyükikiz, K. K. (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi alanında hazırlanan lisansüstü tezler üzerine bir inceleme.Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11/25, 203-213.
  • Demirekin, M. (2016). Yaklaşımdan tekniğe yabancılara Türkçe öğretim yöntemleri ve yöntem sonrası dönem. F. Yıldırım & B. Tüfekçioğlu (Ed.), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kuramlar- Yöntemler- Beceriler- Uygulamalar içinde (s. 43- 76). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dönmez, B. ve Gündoğdu, K. (2016). 2000-2016 yılları arasında Türkçe öğretim programları alanında yayımlanan makale ve tezlerin analizi.Uluslararası TEKE Dergisi, 5/4, 2109-2125.
  • Ercan, A. N. (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi üzerine yapılmış lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenler açısından analizi.7. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Muğla 19-21 Haziran.
  • Erdem, İ. (2009). Yabancılara Türkçe öğretimiyle ilgili bir kaynakça denemesi.TurkishStudies, 4/3, 888-937.
  • Erdem, M. D., Gün, M., Şengül, M. ve Özkan, E. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında yazılmış bilimsel makalelerde geçen anahtar sözcüklere ilişkin bir içerik analizi.Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3/41, 213-237.
  • Göçer, A., Tabak, G. ve Coşkun A. (2012). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi kaynakçası.TÜBAR, XXXII (2012), s.73-126.
  • Göçer, A. ve Moğul S. (2011). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi ile ilgili çalışmalara genel bir bakış.TurkishStudies, 6(3), s.797-810.
  • Göçer, A., Çaylı, C. ve Çavuş, S. (2016). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimiyle ilgili kaynakça denemelerine kesitsel bir katkı: 2013-2015 yılları.Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Dergisi, 1/1, 19-85.
  • Güneş, F. (2014). Türkçe öğretimi yaklaşımlar ve modeller. Ankara: PegemAkademi.
  • Güzel, A.,& Barın E. (2013). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Güzel, A. (2017). Türkçenin yabancı dil olarak öğretim tarihine kısa bir bakış. A. Güzel (Ed.), Başlangıçtan Günümüze Türkçenin Eğitim- Öğretim Tarihi Araştırmaları içinde (s.775- 837). Ankara: Akçağ Yayınları.
  • İşcan, A. (2014). Yabancı dil öğretimi ve yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin tarihçesi. A. Şahin (Ed.), Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi kuramlar- yaklaşımlar- etkinlikler içinde (s. 3- 28). Ankara: PegemAkademi.
  • Kahriman, R.,Dağtaş, A., Çapoğlu, E. ve Ateşal, Z. (2013). Yabancılara Türkçe öğretimi kaynakçası.Türük, 1, 80-132.
  • Mert, O. (2002). Türkçe'nin eğitim ve öğretimi üzerine bir bibliyografya denemesi.Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 349-381.
  • Miles, M.B andHuberman, A.M. (1994). Qualitativedataanalysis,ThousandOaks, CA: Sage.
  • Ozan, C, ve Köse, E. (2014). Eğitim programları ve öğretim alanındaki araştırma eğilimleri. Sakarya UniversityJournal of Education, 4(1), 116-136.
  • Sevim, O., ve Özdemir Erem, N. H. (2012). Türkçe eğitimi alanındaki yüksek lisans tezlerinin başlıklarına ve özetlerine eleştirel bir bakış. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1 (3), 174-186.
  • Sözbilir, M. ve Kutu, H. (2008). Development andcurrentstatus of scienceeducationresearch in Turkey. Essays in Education[Special issue], 1-22.
  • Varışoğlu, B., Şahin, A. ve Göktaş, Y. (2013). Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler.Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13/3, 1767-1781.
  • Yağmur Şahin, E., Kana, F., &Varışoğlu, B. (2013). Türkçe eğitimi bölümlerinde yapılan lisansüstü tezlerin araştırma eğilimleri. International Journal of Human Sciences, 10(2), 356-378.
  • Yıldırım F.,& Tüfekçioğlu, B. (Ed.). (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi kuramlar- yöntemler- beceriler- uygulamalar. Ankara:PegemAkedemi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Tuncay Türkben This is me

Publication Date December 15, 2018
Submission Date January 10, 2019
Acceptance Date January 10, 2019
Published in Issue Year 2018 Volume: 7 Issue: 4

Cite

APA Türkben, T. (2018). YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ ÇALIŞMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(4), 2464-2479.

27712  27714 27715