Araştırmanın
temel amacı, Sosyal Bilgiler öğretiminde edebî ürünlerin kullanımı ve bu
ürünlerin değer aktarımındaki katkılarına yönelik öğretmen adaylarının
görüşlerinin belirlenmesidir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı
araştırmada, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı’nda 3 ve 4. sınıfta öğrenim
gören 21 öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir.
Ders kapsamında öğretmen adaylarının hazırladığı 72 ders planı, doküman
incelemesi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmada; öğretmen adaylarının
genel olarak edebî ürünleri okumayı sevdikleri, okumaya zaman ayırdıkları ancak
bazılarının sosyal medyada fazla zaman geçirmelerinden dolayı okumayı ihmal
ettikleri, en çok 7. sınıf düzeyinde, şiir, öykü ve fıkra türlerinden
faydalanarak ders planları hazırladıkları, duyarlılık, vatanseverlik ve saygı
gibi değerler ile ilişkilendirmelerde bulundukları sonuçlarına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2018 |
Submission Date | January 10, 2019 |
Acceptance Date | January 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 4 |