Çalışmada
ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin Millî Eğitim Bakanlığı
tarafından 2017 yılında yayımlanmış olan Öğretmenlik Mesleği Genel
Yeterliklerine sahip olma düzeylerinin, kendi görüşleri doğrultusunda
belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim
öğretim yılında Nevşehir il merkezindeki ilkokul ve ortaokullarda görev
yapmakta olan ve uygun örnekleme yöntemiyle seçilen 271 öğretmen oluşturmuştur.
Araştırmanın verileri Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi
Genel Müdürlüğünün 2017 yılında yayınladığı Öğretmenlik Mesleği Genel
Yeterliklerinden yararlanılarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket
aracılığıyla toplanmıştır.Cinsiyet ve mezun olunan fakülte türü değişkenlerine
ilişkin karşılaştırmada normallik testi yapılmış, dağılımın normal olduğu
görülerek bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Kıdem ve branşdeğişkenlerine
ilişkin yapılan karşılaştırmalarda da yine normal dağılıma uygunluk testi
yapılmış, dağılımın normal olduğu görülerek tek yönlü varyans analizi
uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin mesleki bilgi yeterliği
boyutunda kendilerini yüksek düzeyde, mesleki beceri, tutum ve değerler
boyutlarında çok yüksek düzeyde yeterli gördükleri tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2018 |
Submission Date | January 10, 2019 |
Acceptance Date | January 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 4 |