Bu
çalışmanın amacı, Türkçe öğretmen adaylarının televizyonda kullanılan dil ile
ilgili görüşlerini belirleyip değerlendirmektir. Araştırmada nitel yaklaşım
benimsenerek özel durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu 2017-2018 eğitim–öğretim yılı bahar döneminde Trabzon Üniversitesi
Fatih Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Programı 3. sınıfında öğrenim
görmekte olan 8 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunun
seçilmesinde kolay ulaşılabilir örneklem kullanılmış, çalışmaya katılımda
gönüllülük esas alınmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından
geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Formda
kişisel bilgilerin belirlenmesi amacıyla bir bölüm ve öğretmen adaylarının
televizyonda kullanılan dil ile ilgili görüşlerini belirlemeyi amaçlayan 6
maddenin bulunduğu bir bölüm bulunmaktadır. Araştırma kapsamında toplanan
veriler iki araştırmacı tarafından içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma
sonucunda elde edilen veriler dizi/film, reklam, haber ile spor programlarında
kullanılan dil olarak sınıflandırılmış ve medyanın Türkçe üzerindeki etkisi ile
ilgili öğretmen adaylarına ait görüşler belirlenmiştir. Ayrıca ortaokul
öğrencilerinin medya dilinden nasıl etkilendiği ile ilgili sonuçlara
ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2019 |
Submission Date | June 19, 2019 |
Acceptance Date | June 19, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 2 |