Bu
araştırmada ilkokul 4. sınıf Türkçe ders kitabındaki metinlerde, eleştirel
düşünme ölçütlerine ilişkin örneklere yer verilip verilmediğinin tespit
edilmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle, araştırmada nitel yaklaşım olarak durum
çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynağını Milli Eğitim Bakanlığı
Talim ve Terbiye Kurulunun 26.12.2012 tarih ve 225 sayılı kararı ile 2013-2014
öğretim yılından başlayarak beş yıl süreyle ders kitabı olarak kabul edilen ve
ilkokulların 4. sınıflarında 2017-2018 öğretim yılında okutulan Doku
Yayınlarının 4. sınıf Türkçe kitabı oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde,
araştırma deseni çerçevesinde tabakalı amaçlı örnekleme yoluna gidilmiştir.
Verilerin analizinde ise betimsel analiz yaklaşımı kullanılmıştır. Bu
doğrultuda eleştirel düşünme ölçütleri kategoriler olarak ele alınmış, bu
kategorileri açıklayıcı kodlar geliştirilmiştir. Araştırmanın sonucunda,
incelenen ders kitabının temalarından seçilen metinlerde, eleştirel düşünme
ölçütlerine ilişkin genel olarak açıklık, önem/alaka ve derinlik/genişlik
ölçütleri ile ilgili örneklere yer verildiği buna karşın doğruluk, yeterlilik
ve kesinlik ölçütlerine ilişkin örneklere ise kısmen yer verildiği tespit
edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2019 |
Submission Date | June 19, 2019 |
Acceptance Date | June 19, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 2 |