Bu araştırmada öğretmen adaylarının
öğretmenlik mesleğini seçmelerinde rol alan etmenler araştırılmıştır. Nitel
araştırmalardan durum desenine göre yapılandırılan araştırmanın örneklemini bir
kamu üniversitesinde öğrenim gören 52 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış
görüşme formu ile toplanmıştır. Uzman görüşleri sonrası form yedi açık uçlu
soru ve kişisel bilgi formundan oluşmaktadır. Araştırmanın bulgularına
bakıldığında katılımcıların öğretmenlik mesleğini seçmelerinde anne, baba ve
yakın çevrenin etkili olduğu ancak son kararın kendileri tarafından verildiği
görülmüştür. Yakın çevrede ise en çok sınıf öğretmenlerinin rol model olmaları
nedeniyle öğretmenlik mesleğini seçmelerinde etkili olduğu belirlenmiştir.
Katılımcıların öğretmenlik mesleğini seçmelerinde mesleğin saygınlığı, ekonomik
statüsü, atanma oranının yüksekliği ve iş tanımının net olması gibi unsurların
etkili olduğu görülmektedir. Ayrıca katılımcılar her ne kadar mesleği kendileri
seçse de imkân sunulduğunda bir başka mesleği yapmak istedikleri yönünde görüş
bildirmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2019 |
Submission Date | June 19, 2019 |
Acceptance Date | June 19, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 2 |