Bu
çalışmanın amacı ortaokul Türkçe ders kitaplarında yer alması için Aytmatov’un
eserlerinden seçilmiş millî, manevi, ahlaki değerlere uygun ve bu değerleri
kapsayıcı nitelikte olan metin önerilerinde bulunmaktır.
Nitel
araştırma yaklaşımının benimsendiği çalışmada, belge tarama ve doküman
incelemesi yöntemleriyle tespit edilen metinlerin uzmanlar tarafından
değerlendirilmesi sağlanmıştır. Uzmanlardan gelen puanlamalar Lawshe Tekniği
ile kapsam geçerlilik oranlarının bulunması için değerlendirmeye alınmıştır. Bu
değerlendirme için Türkçe eğitimi, eğitimde program geliştirme ve eğitimde
ölçme ve değerlendirme alanlarında uzman 20 farklı akademisyenin görüş ve
düşüncelerinden yararlanılmıştır. Bu bağlamda araştırmanın sonucunda
Aytmatov’un eserlerinden oluşturulmuş toplam 20 metin, ortaokul Türkçe ders
kitaplarında yer alması için önerilmiştir.
Araştırmanın
sonunda Cengiz Aytmatov’un eserlerinin Türk millî eğitiminin belirlemiş olduğu
değerler bakımından çok zengin bir içeriğe sahip olduğu ve bu eserlerin Türkçe
ders kitaplarına kaynak metin oluşturma bağlamında birer başucu eseri olduğu
sonuçlarına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 3, 2019 |
Submission Date | April 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 3 |