VİYOLONSEL EĞİTİMİNDE BAŞLANGIÇ YAY TEKNİKLERİNİN İNCELENMESİ
Year 2019,
Volume: 8 Issue: 3, 1949 - 1967, 03.10.2019
Necla Urhal
,
Ümit Kubilay Can
Abstract
Araştırmada
viyolonsel eğitiminde başlangıç yay tekniklerinin eğitimci görüşleri
doğrultusunda incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın önemi viyolonsel alanında
yay tekniği ile ilgili eğitimci görüşlerinin alan yazında az oluşuyla
ilgilidir. Tekniklerin eğitimci görüşleri doğrultusunda incelenip öğretim
yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi literatürün zenginleşmesi açısından
önemlidir. Araştırma anket formunun ölçtüğü nitelikler ile
sınırlandırılmıştır.
Tablolarda ilk olarak katılımcı cevapları ortak görüş altında kodlanmıştır.
Sonrasında ise sorulara verilen cevapların nedenleri ile ilgili verilerin
katılımcı sayısına göre dağılımları verilmiştir. Ankette bulunan on dört soru
sırası ile katılımcıların görüşleri doğrultusunda çözümlenerek tablolar halinde
sunulmuştur. Oluşturulan tablolarda eğitimci görüşleri, frekans ve yüzde
dağılımları verilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre; viyolonsel eğitiminde başlangıç yay tekniklerine yönelik birçok
ortak ve farklı görüşlerin olduğu ortaya çıkmıştır.
References
- Birel, A. S. (2014). Viyolonsel öğretiminde performansı değerlendirmeye yönelik hazırlanan dereceli puanlama anahtarının (rubrik) sınanması ve değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Can, A. A. ve Öztürk, E. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının öz-denetim düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(3), 2025-2038.
- Çoşkuner, Ö. (2015). Yaygın müzik eğitimi kurumlarındaki piyano eğitiminin niteliği ve öğrenci profilleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Dikici, M. M. (2014). Viyolonsel eğitiminde karşılaşılan entonasyon problemlinin çözümüne yönelik yöntemlere ilişkin öğrenci görüşleri.
Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Felek, A. ve Demirci, B. (2012). Viyolonsel eğitiminde en çok kullanılan başlangıç metotlarının karşılaştırmalı analizi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 29, 83-99.
- Feridunoğlu, L. (2004). Müziğe giden yol. İstanbul: İnkılap Kitap Evi.
- Güçlü, H. E. (2017). Viyolonsel eğitiminde en sik kullanılan yay teknikleri, bu tekniklerin öğretilmesinde kullanılan metotlar ve öğretim yöntemlerinin uzman görüşleri doğrultusunda belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri.
- Karasar, N.(2014). Bilimsel araştırma yöntemi. (27. Baskı). Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.
- Kırlıoğlu, Ö. (2002). Anadolu güzel sanatlar liselerinde viyolonsel ve keman eğitiminde kullanılan yay tekniklerinin yöntemsel analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Özen, Y. ve Gül, A. (2007). Sosyal ve eğitim bilimleri araştırmalarında evren-örneklem sorunu. Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 394-422.
- Sağer, T. Gürpınar, E. ve Zahal O. (2013). Müziksel işitme-okuma-yazma dersi ile diğer alan dersleri arasındaki ilişkilerin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. NWSA-FineArts, D0135, 8(2), 305-314.
- Şişman, Ç. (2010). Eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi müzik eğitimi bölümlerinde ve devlet konservatuarlarında lisans düzeyinde yaygın olarak kullanılan viyolonsel sol el ile ilgili metotların analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Topalak, Ş. (2013). Güzel sanatlar lisesi çalgı eğitimi/öğretiminde karşılaşılan sorunların incelenmesi. Sanat Eğitimi Dergisi, 1(2), 114-129.
- Urhal, N. (2018). Viyolonsel eğitiminde başlangıç yay tekniklerinin eğitimci görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Uslu, M. (1998). Türkiye’de çalgı eğitiminin yaygınlaştırılması ve geliştirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
- Yeşilyaprak, B. (2017). 21. yüzyılda eğitimde rehberlik hizmetleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık.
- Yungul, O. (2018). Müzik eğitiminde web tabanlı uzaktan eğitim. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(2), 1333-1348.
Year 2019,
Volume: 8 Issue: 3, 1949 - 1967, 03.10.2019
Necla Urhal
,
Ümit Kubilay Can
References
- Birel, A. S. (2014). Viyolonsel öğretiminde performansı değerlendirmeye yönelik hazırlanan dereceli puanlama anahtarının (rubrik) sınanması ve değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Can, A. A. ve Öztürk, E. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının öz-denetim düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(3), 2025-2038.
- Çoşkuner, Ö. (2015). Yaygın müzik eğitimi kurumlarındaki piyano eğitiminin niteliği ve öğrenci profilleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Dikici, M. M. (2014). Viyolonsel eğitiminde karşılaşılan entonasyon problemlinin çözümüne yönelik yöntemlere ilişkin öğrenci görüşleri.
Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Felek, A. ve Demirci, B. (2012). Viyolonsel eğitiminde en çok kullanılan başlangıç metotlarının karşılaştırmalı analizi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 29, 83-99.
- Feridunoğlu, L. (2004). Müziğe giden yol. İstanbul: İnkılap Kitap Evi.
- Güçlü, H. E. (2017). Viyolonsel eğitiminde en sik kullanılan yay teknikleri, bu tekniklerin öğretilmesinde kullanılan metotlar ve öğretim yöntemlerinin uzman görüşleri doğrultusunda belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri.
- Karasar, N.(2014). Bilimsel araştırma yöntemi. (27. Baskı). Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.
- Kırlıoğlu, Ö. (2002). Anadolu güzel sanatlar liselerinde viyolonsel ve keman eğitiminde kullanılan yay tekniklerinin yöntemsel analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Özen, Y. ve Gül, A. (2007). Sosyal ve eğitim bilimleri araştırmalarında evren-örneklem sorunu. Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 394-422.
- Sağer, T. Gürpınar, E. ve Zahal O. (2013). Müziksel işitme-okuma-yazma dersi ile diğer alan dersleri arasındaki ilişkilerin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. NWSA-FineArts, D0135, 8(2), 305-314.
- Şişman, Ç. (2010). Eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi müzik eğitimi bölümlerinde ve devlet konservatuarlarında lisans düzeyinde yaygın olarak kullanılan viyolonsel sol el ile ilgili metotların analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Topalak, Ş. (2013). Güzel sanatlar lisesi çalgı eğitimi/öğretiminde karşılaşılan sorunların incelenmesi. Sanat Eğitimi Dergisi, 1(2), 114-129.
- Urhal, N. (2018). Viyolonsel eğitiminde başlangıç yay tekniklerinin eğitimci görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Uslu, M. (1998). Türkiye’de çalgı eğitiminin yaygınlaştırılması ve geliştirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
- Yeşilyaprak, B. (2017). 21. yüzyılda eğitimde rehberlik hizmetleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık.
- Yungul, O. (2018). Müzik eğitiminde web tabanlı uzaktan eğitim. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(2), 1333-1348.