Bu
çalışmanın amacı yabancılara Türkçe ve İngilizce öğretiminde kullanılan ders
kitaplarını öğrenme alanlarına dağılımı açısından karşılaştırmaktır. Bu
doğrultuda Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitabı ve Efekta General
English ders kitapları örneklem olarak alınmıştır. Verilerin toplanması,
analizi ve yorumlanmasında nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe B1 ve B2
düzey ders kitaplarında yer alan okuma ve yazma becerisine yönelik etkinlik
sayısının sözlü anlatım, dinleme ve karşılıklı konuşma becerisine yönelik
etkinlik sayılarından fazla olduğu görülmüştür. Ayrıca Efekta ders kitaplarında
konuşma, dinleme ve sözlü anlatım becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlik
sayısının daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2019 |
Submission Date | September 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 4 |