Danışan merkezli terapinin kurucusu
olan Carl R. Rogers, eğitim alanında kendine dayalı öğrenmenin gelişmesine
katkıda bulunmuştur. Danışan merkezli terapinin sahicilik, takdir, kabul, güven
ve empati gibi kavramlarını eğitim alanına uygulamış ve Öğrenme Özgürlüğü, Kişi Olmaya Dair ve Yarının İnsanı gibi eserleri
yoluyla öğretmen ve öğrenci arasındaki otantik ilişkinin önemine dikkat
çekmiştir. Bahsi geçen çalışmalarında ayrıca sınıf ortamındaki öğretmen
tutumlarına odaklanmıştır. Rogers’ın görüşleri hâlâ hem modern psikoterapi hem
de eğitim alanındaki uygulamaları etkilemeye devam etmektedir. Bu çalışma Rogers’ın öğrenci
öğrenmelerini kolaylaştıran öğretmen tutumları ile ilgili görüşlerini
tanıtmayı, bu fikirleri varoluşçu yaklaşımlar ışığında tartışmayı ve bu yolla
eğitim ortamlarının geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2019 |
Submission Date | May 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 4 |