Bu araştırmanın amacı, Edmodo eğitsel sosyal ağ sitesinin kullanımının üniversite öğrencilerinin algılarına göre değerlendirilmesidir. Araştırma olgubilim desenine göre yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, Kayseri Üniversitesi Hüseyin Şahin Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Teknolojileri bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemi ve olgu bilimi deseni kullanılarak hazırlanan araştırmanın çalışma grubu için ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 7’si kadın ve 12’si’i erkek olmak üzere toplam 19 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analizi yöntemine göre değerlendirilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, üniversite öğrencilerinin Edmodo eğitsel sosyal ağ uygulamasına ilişkin görüşleri beş farklı tema altında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, öğrenciler Edmodo’ya ilişkin olarak uygulamanın paylaşım yapmaya imkân tanıması, iletişimi güçlendirmesi, zaman ve mekândan bağımsız bir öğrenme ortamı sunması gibi olumlu özeliklerini vurgularken; uygulama dilinin ve arayüzünün zor tarafları olması, amaç dışı kullanım ile zaman kaybına sebep olması ve internet bağlantısı gerektirmesi gibi durumları da olumsuz olarak nitelendirmişlerdir. Ayrıca Edmodo eğitsel sosyal ağ sitesinin derse olumlu etkileri öğrenciler tarafından bilişsel ve duyuşsal bağlamda değerlendirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2021 |
Submission Date | May 14, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 10 Issue: 3 |