Bu çalışmada Türkçe ders kitaplarında yer alan yaratıcı düşünme etkinlikleri nicelik ve nitelik bakımından incelenmiştir. Araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında 5, 6, 7 ve 8. sınıf düzeylerinden birer Türkçe ders kitabı incelenmiştir. Kitaplar seçkisiz atama yöntemine göre seçilmiştir. Seçilen kitaplardaki etkinliklerin içerik analizi yapılmıştır. Kitaplardaki yaratıcı düşünme becerisi etkinlikleri ve bu etkinliklerin ilgili olduğu dil becerileri belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki yaratıcı düşünme etkinliklerinin sayısının birbirinden farklı olduğu belirlenmiştir. Bunun yanında yaratıcı etkinliklerin dil becerilerine göre dağılımında da tutarlılık olmadığı gözlenmiştir. Türkçe ders kitaplarındaki etkinliklerin birbirine benzediği ve metinlerden sonra genellikle aynı türde etkinliklerin yer aldığı tespit edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin fikir üretimini, esnek düşünmelerini ve özgün fikirler ortaya koymalarını destekleyecek etkinlik sayısının artırılması önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2022 |
Submission Date | December 14, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 11 Issue: 2 |