Bu çalışmanın temel amacı ergenlerde okumaya yönelik tutum, dijital okuryazarlık ve okul bağlılığı arasında herhangi bir ilişki bulunup bulunmadığını incelemektir. Araştırmanın alışma grubunu 2021-2022 eğitim-öğretim yılında, Sivas ili Merkez ilçesinde bulunan kolay ulaşılabilir örnekleme ile seçilmiş 303 ortaokul ve lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada; Kişisel Bilgi Formu, Okumaya Yönelik Tutum ve Alışkanlık Ölçeği, Dijital Okuryazarlık Ölçeği ve Okul Bağlılığı Ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson omentler çarpımı korelasyon analizi ile basit doğrusal regresyon analizi, bağımsız örneklemler t Testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve LSD Post-Hoc tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre okuma tutumu ve dijital okuryazarlık, okuma tutumu ve okul bağlılığı, dijital okuryazarlık ve okul bağlılığı arasında pozitif yönlü düşük düzeyde bir ilişki vardır. Kitap okumaya yönelik tutum ve dijital okuryazarlık puanları, okul bağlılığının %10’nunu açıklamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2022 |
Submission Date | September 14, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 11 Issue: 4 |