BibTex RIS Cite

DÜNYADA KALİTE KONTROL VE TOPLAM KALİTE KONTROL UYGULAMALARI (BÖLÜM II)

Year 2008, Volume: 18 Issue: 3, 171 - 173, 01.12.2008

Abstract

Kalite kavramının tarihi çok eskilere dayanmaktadır. Kaliteyle ilgili hedef ve amaçlara ulaşabilmek için kalite kontrol yöntemleri geliştirilmiştir. Kalite kontrol yöntemleri sayesinde kaliteli ürünü geliştirmek, tasarımını yapmak, üretmek ve aynı zamanda da ürün veya hizmetleri ekonomik bir yoldan üreten ve gereksinimlere yanıt veren bir üretim sistemini kurmaya yardımcı olmak mümkündür. Önceleri iyi-kötü tasnifi şeklinde tanımlanan kalite kontrol, günümüzde daha geniş bir anlam içeren toplam kalite yönetimi olarak karşımıza çıkmaktadır. Toplam kalite yönetimi sadece üretim basamaklarını değil, ürünün üretimden müşteriye ulaşıncaya kadar ki tüm basamakları kapsamaktadır. Yüksek kaliteye ulaşabilmek, tüm ülkelerin ortak hedefidir. Ancak ülkelerin bu hedefe ulaşmak için izledikleri yollar, sosyal, kültürel, siyasi, ekonomik vb. koşullarına bağlı olarak farklılıklar gösterebilmektedir

References

  • http://www.igeme.org.tr/TUR/pratik/kalite.pdf (2007)
  • C.C. Aktan, “Toplam Kalite Yönetimi Ve Türk Ekonomisine Sağlayacağı Katkılar”, http://www.canaktan.org/canaktan_personal/canaktan- arastirmalari/toplam-kalite/aktan-toplam-kalite-turkiye.pdf (2007)
  • M. Özkan, “Stratejik Yönetim Tarihine Kısa Bir Bakış”, www.danismend.com/konular/stratejiyon/Stratejik_yonetim_tarihi.htm (2007)
  • http://www.onsayfa.com/forum/odev-arsivi/120273-yalin-uretim.html (2007)
  • M.K. Dikmen, A.A. Dikmen, “Her derde deva iksir: toplam kalite yönetimi”, http://kamyon.politics.ankara.edu.tr/calismalar/belgeler/01.pdf (2007)
  • Ö. Yanmaz, “Kalite Ödül Sistemleri”, http://www.kalite.saglik.gov.tr/makaleler/odul.htm (2007)
  • http://www.dream.gen.tr/ekonomi/toplam_kalite_yonetimi.php (2007)
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Kaizen (2007)
  • Juran, J.M., Gryna, F.M., Bingham, R.S., Quality Control Handbook, Third Eddition
  • http://www.bnoack.com/index.html?http&&&www.bnoack.com/CE-marking.html
  • İ. Mert, “Küreselleşme ve Su Ürünlerinde Kalite Kontrol”, Sümae Yunus Araştırma Bülteni, Cilt 2, Sayı 1, 2002
  • “Toplam Kalite Yönetimi”, http://www.maliye.gov.tr/defterdarliklar/erzurum/toplamkalite.htm (2007)
  • N. Karyağdı, “Toplam Kalite Yönetimi”, http://vdb.gib.gov.tr/erzurumvdb/kalite/tkynedir.htm (2007)
  • www.sisteme.com.tr/toplamkaliteyönetimi (2007)
  • A. Yürütücü, “Bilgi Teknolojilerinde Turizm Sektörü ve TKY (Toplam Kalite Yönetimi)”, http://inet-tr.org.tr/inetconf9/bildiri/42.doc (2007)
  • E. Yılmaz, “Toplam Kalite Yönetimi Ve İnsan Merkezli Kütüphanecilik”, ÜNAK'06, Bilimsel İletişim ve Bilgi Yönetimi Sempozyumu, 12-14 Ekim 2006, Ankara
  • Z. Nacakcı, “Eğitimde Toplam Kalite Yönetim Felsefesinin Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Gerekliliği”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 164, 2004
  • K. Erarslan, M. Gözen, H. Akçakoca, S. Beyhan, “Madencilik Sektöründe Açık Ocaklarda Kalite Yönetimi; Eti Bor A.Ş. Emet Uygulaması”, Metalurji, Cilt 24, Sayı 124, 2000
  • http://www.textilecluster.com/tr/background.html (2007)
  • Z. Altunyaldız, “Tekstil ve Hazır Giyim Sektöründe Zorlaşan Uluslararası Rekabet ve Çin Tehdidine Karşı Alınabilecek Tedbirler”, İgeme’den Bakış, Sayı 26, Ocak-Nisan 2004
  • B. Efe, “2005 Sonrasında Türk Tekstil & Hazır Giyim Sektörü Rekabet Gücünü Nasıl Koruyacak?”, 2005, http://www.izto.org.tr/NR/rdonlyres/B942DEAC-917E-4200-81F5-2D065174DF75/4258/tekstvekonf.pdf
  • http://www.kalder.org (2007)

QUALITY CONTROL AND TOTAL QUALITY CONTROL APPLICATIONS IN THE WORLD (PART II)

Year 2008, Volume: 18 Issue: 3, 171 - 173, 01.12.2008

Abstract

A quality phenomenon has quite an old history. Quality control methods had been developed to be able to reach to the targets and aims related with quality. It is possible to design, develop and produce quality products and at the same time to set up an production system which meets the requirements and enables to produce products and services economically by using quality control methods. Quality control which was described in the past as the classification of good and bad is now appeared to be total quality management with a more exclusive meaning. Total quality management covers not only the production stages, but also all the stages that the product follows from the production to the customer. It is the common target of all the countries to reach the high quality level. However, the path that the countries follow to reach this target might differ due to the differences in some conditions like social, cultural, political and economical conditions etc

References

  • http://www.igeme.org.tr/TUR/pratik/kalite.pdf (2007)
  • C.C. Aktan, “Toplam Kalite Yönetimi Ve Türk Ekonomisine Sağlayacağı Katkılar”, http://www.canaktan.org/canaktan_personal/canaktan- arastirmalari/toplam-kalite/aktan-toplam-kalite-turkiye.pdf (2007)
  • M. Özkan, “Stratejik Yönetim Tarihine Kısa Bir Bakış”, www.danismend.com/konular/stratejiyon/Stratejik_yonetim_tarihi.htm (2007)
  • http://www.onsayfa.com/forum/odev-arsivi/120273-yalin-uretim.html (2007)
  • M.K. Dikmen, A.A. Dikmen, “Her derde deva iksir: toplam kalite yönetimi”, http://kamyon.politics.ankara.edu.tr/calismalar/belgeler/01.pdf (2007)
  • Ö. Yanmaz, “Kalite Ödül Sistemleri”, http://www.kalite.saglik.gov.tr/makaleler/odul.htm (2007)
  • http://www.dream.gen.tr/ekonomi/toplam_kalite_yonetimi.php (2007)
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Kaizen (2007)
  • Juran, J.M., Gryna, F.M., Bingham, R.S., Quality Control Handbook, Third Eddition
  • http://www.bnoack.com/index.html?http&&&www.bnoack.com/CE-marking.html
  • İ. Mert, “Küreselleşme ve Su Ürünlerinde Kalite Kontrol”, Sümae Yunus Araştırma Bülteni, Cilt 2, Sayı 1, 2002
  • “Toplam Kalite Yönetimi”, http://www.maliye.gov.tr/defterdarliklar/erzurum/toplamkalite.htm (2007)
  • N. Karyağdı, “Toplam Kalite Yönetimi”, http://vdb.gib.gov.tr/erzurumvdb/kalite/tkynedir.htm (2007)
  • www.sisteme.com.tr/toplamkaliteyönetimi (2007)
  • A. Yürütücü, “Bilgi Teknolojilerinde Turizm Sektörü ve TKY (Toplam Kalite Yönetimi)”, http://inet-tr.org.tr/inetconf9/bildiri/42.doc (2007)
  • E. Yılmaz, “Toplam Kalite Yönetimi Ve İnsan Merkezli Kütüphanecilik”, ÜNAK'06, Bilimsel İletişim ve Bilgi Yönetimi Sempozyumu, 12-14 Ekim 2006, Ankara
  • Z. Nacakcı, “Eğitimde Toplam Kalite Yönetim Felsefesinin Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Gerekliliği”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 164, 2004
  • K. Erarslan, M. Gözen, H. Akçakoca, S. Beyhan, “Madencilik Sektöründe Açık Ocaklarda Kalite Yönetimi; Eti Bor A.Ş. Emet Uygulaması”, Metalurji, Cilt 24, Sayı 124, 2000
  • http://www.textilecluster.com/tr/background.html (2007)
  • Z. Altunyaldız, “Tekstil ve Hazır Giyim Sektöründe Zorlaşan Uluslararası Rekabet ve Çin Tehdidine Karşı Alınabilecek Tedbirler”, İgeme’den Bakış, Sayı 26, Ocak-Nisan 2004
  • B. Efe, “2005 Sonrasında Türk Tekstil & Hazır Giyim Sektörü Rekabet Gücünü Nasıl Koruyacak?”, 2005, http://www.izto.org.tr/NR/rdonlyres/B942DEAC-917E-4200-81F5-2D065174DF75/4258/tekstvekonf.pdf
  • http://www.kalder.org (2007)
There are 22 citations in total.

Details

Other ID JA87SA24UJ
Journal Section Articles
Authors

Seher D. Perincek This is me

Deniz Duran This is me

Erhan Kırtay This is me

Publication Date December 1, 2008
Submission Date December 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 18 Issue: 3

Cite

APA Perincek, S. D., Duran, D., & Kırtay, E. (2008). QUALITY CONTROL AND TOTAL QUALITY CONTROL APPLICATIONS IN THE WORLD (PART II). Textile and Apparel, 18(3), 171-173.

No part of this journal may be reproduced, stored, transmitted or disseminated in any forms or by any means without prior written permission of the Editorial Board. The views and opinions expressed here in the articles are those of the authors and are not the views of Tekstil ve Konfeksiyon and Textile and Apparel Research-Application Center.