Bu araştırmanın amacı, farklı metotlarda hazırlanan ön ergen kız çocuğu temel pantolon kalıplarının karşılaştırılmasıdır. Örnek olay yönteminin kullanıldığı çalışmada, üç farklı metot incelenmiştir. Bu metotlar; System Müller & Sohn (M I), Winifred Aldrich (M II) ve Natalie Bray (M III) metotlarıdır. Kalıp karşılaştırmaları, 152 beden Türk kız çocuğu ölçülerinde hazırlanan 3 farklı temel pantolon kalıbı üzerinde yapılmıştır. Vücut ölçüsü ile karşılaştırıldığında; M I de kalça düşüklüğü, M II ve M III de diz yüksekliği fazla bulunmuştur. Kalça için gerekli ilaveleri M I karşılamamaktadır. Arka ütü hattının M III de bel ile diz arasında yan dikişe doğru kaydığı tespit edilmiştir. M I deki ΣAY diğerlerine oranla kısa, M II deki ΣAG diğerlerine oranla daha fazladır. Metotlar arası karşılaştırmalarda vücut derinliği en geniş M III de, en dar M I dedir. Araştırma sonucunda M II nin diğerlerine oranla ölçülen kriterleri daha fazla karşıladığı tespit edilmiştir
The goal of the research is to compare female preteen pants patterns in different methods. Three methods System Müller & Sohn (M I), Winifred Aldrich (M II) and Natalie Bray (M III) are examined in the research in which exemplification way is used. The comparisons are made with three different basic pants patterns which were prepared for a 152-sized Turkish girl. Compared to the body measurement, the body rise in M I and waist to knee in M II and M III are found much more. M I does not provide the essential additions for hips. It is determined that back grain line slides towards side seam between waist and hips in M III. ΣCD in MI is shorter than the others. ΣCW in M II is near to the each other. It is proved at the end that M II has got more necessary qualifications when compared with the others
Child pants pattern Pattern preparation Children clothing Pattern comparing Pattern control
Other ID | JA87SJ68YK |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2008 |
Submission Date | December 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 18 Issue: 3 |