Year 2024,
, 347 - 365, 31.12.2024
Bayram Gökbulut
,
Gülseren Keserci
References
- Ada, Ş., Durdağı, A., Ayık, A., Yıldırım, İ., & Yalçın, S. (2013). Öğretmenlerin motivasyon etkenleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 151-166.
- Akhan, O., & Altaş, S. (2021). BİLSEM tarih öğretmenlerinin BİLSEM çalışma koşulları hakkındaki görüşleri.
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 133-147.
http://doi.org/10.52826/mcbuefd.924337
- Al-Salameh, E. M. J. (2014). Teacher motivation: A study of work motivation of the primary stage teachers in Jordan. American Journal of Applied Psychology, 3(3), 57-61. http://doi.org/10.11648/j.ajap.20140303.12
- Altındiş, Z. T. (2016). BİLSEM Öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine yönelik metaforik algıları. Turkish Academic Research Review, 7(3), 576-603. http://doi.org/10.30622/tarr.1103831
- Altun, T., & Vural, S. (2012). Bilim ve sanat merkezinde (BİLSEM) görev yapan öğretmen ve yöneticilerin
mesleki gelişim ve okul gelişimine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,
11(42), 152-177.
- Arslantaş, H. İ., Tösten, R., & Beştaş Marakçı, D. (2018). Lise öğretmenlerinde mesleki motivasyon unsurları:
Karma yöntemi bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(33), 880-895.
http://doi.org/10.17860/mersinefd.485161
- Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz
Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
- Bilgiç, N., Taştan, A. Kurulukaya, G., Kaya, K., Avanoğlu, O. &, Toplal, T. (2013). Özel yetenekli bireylerin eğitimi
strateji ve uygulama kılavuzu. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_11/25034903_zelyeteneklibireylerineitimistratejiveuygulamaklavuzu.pdf
- Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö.E., Demirel, F., Karadeniz, Ş. & Kılıç Çakmak, E. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (Geliştirilmiş 12. Baskı). Pegem Akademi: Ankara
- Candan, D. G., & Gencel, İ. E. (2015). Öğretme motivasyonu ölçeği’ni Türkçe’ye uyarlama çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(36), 72-89.
- Candan, D. G. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının eğitiminde öğrenme yörüngeleri modeli ile bir program geliştirme uygulaması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
- Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (4th ed.). Baston: Pearson
- Creswell, J. W., & Plano-Clark, V. L. (2007). Designing and conducting mixed methods research (1. Press). London: Sage Publications Ltd.
- Çalışkan, E. (2017). Özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde bilişim teknolojilerinin kullanımına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(3), 811-833. http://doi.org/10.17152/gefad.330149
- Çelik, B. N. (2022). Teknostresin Öğretmenlerin Öğretme Motivasyonu ve Mutluluk Düzeylerine Etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
- Çiçek, Ö. (2009). Sınıf öğretmenlerinin motivasyon kaynakları (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Beykent Üniversitesi, İstanbul.
- Eker, M. (2019). Bilim sanat merkezlerinde görev yapan öğretmenlerin bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik eğitimi algıları (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
- Emiroğlu, O. (2017). Öğretmen motivasyon kaynaklarına ilişkin okul yöneticisi ve öğretmen görüşleri. (Yayınlanmamış doktora tezi). Yakın Doğu Üniversitesi, Lefkoşa-Kıbrıs.
- Ertürk, R., & Türkan, A. (2013). İlköğretim okulu öğretmenlerinin içsel motivasyonları ve örgütsel kimliğe yönelik algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 19(2), 159-179.
- ElSayary, A. (2023). The impact of a professional upskilling training programme on developing teachers’
- digital competence. Journal of Computer Assisted Learning, 39(4), 1154-1166. http://doi.org/10.1111/jcal.12788
- Genç, N. (2012). Yönetim ve organizasyon: çağdaş sistemler ve yaklaşımlar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
- Gellerstedt, M., Babaheidari, S. M., & Svensson, L. (2018). A first step towards a model for teachers’
adoption of ICT pedagogy in schools. Heliyon, 4(9). http://doi.org/10.1016/j.heliyon.2018.e0078
- Göksu-Yüreğilli, D., (2021). Bilim sanat merkezlerinde eğitim öğretim. M. S. Köksal & R. Barın (Ed.), Özel
yetenek ve BİLSEM’ler içinde (s. 188-212). Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
- Gökbulut, B., Keserci, G., & Akyüz, A. (2021). Eğitim fakültesinde görev yapan akademisyen ve
öğretmenlerin dijital materyal tasarım yeterlikleri. Journal of Social Sciences and Education, 4(1), 11-24.
DOI: 10.53047/josse.917536.
- Gökbulut, F. (2023). Öğretmenlerin dijital tükenmişlik düzeyleri ile öğretme motivasyonu arasındaki
ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi.
- Gün, F., & Turabik, T. (2019). Öğretmen adaylarının olası benliklerinin öğretme motivasyonları üzerindeki
etkisi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(1), 214-234. http://doi.org/10.30703/cije.468371
- Gürler, B. G., Şahin, A., & Akdal, D. (2023). Özel yetenekli öğrencilerin belirlenmesi amacıyla öğretmenlere verilen eğitimin öğretmenlerin bilgi düzeylerine etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 273-293. http://doi.org/10.30855/gjes.2023.09.03.002
- Kanlı, E. (2021a). Mitler ve özel yetenek. M. S. Köksal & R. Barın (Ed.), Özel yetenek ve BİLSEM’ler içinde (s. 44-47). Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
- Kanlı, E. (2021b). Özel yetenekli bireylerin özellikleri. M. S. Köksal & R. Barın (Ed.), Özel yetenek ve BİLSEM’ler içinde (s. 51-64). Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
- Karaban, G. G. (2020). Dijital materyal tasarımına yönelik bir hizmet içi eğitim programının geliştirilmesi
ve etkililiğinin değerlendirilmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Muğla Sıtkı Kocaman Üniversitesi, Muğla.
- Kauffman, D. F., Yılmaz-Soylu, M., & Duke, B. (2011). Öğretme motivasyonu ölçeğinin geçerlik çalışması.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 279-290.
- Kaya, F. Ş., Yıldız, B., & Yıldız, H. (2013). Herzberg’in çift faktör kuramı açısından ilköğretim I. kademe
öğretmenlerinin motivasyon düzeylerinin değerlendirilmesi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal
Bilimler Dergisi, (39), 1-18.
- Kayaalp, F., Gökbulut, B., Meral, E., & Namlı, Z. B. (2022). The effect of digital material preparation training
on technological pedagogical content knowledge self-confidence of pre-service social studies
teachers. Journal of Theoretical Educational Science, 15(3), 475-503.
- Kazu, İ. Y., & Şenol, C. (2012). Üstün yetenekliler eğitim programlarına ilişkin öğretmen görüşleri (Bilsem
Örneği). E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 13-35.
- Kılıç, Y. (2019). Okul yöneticilerinin kişisel inisiyatif alma ve sergiledikleri liderlik davranışlarının öğretmen
motivasyonuna etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
- Kılıç, Ş., & Özkan, T. K. (2022). BİLSEM öğretmenlerinin eğitim teknolojisi öz yeterliği üzerine bir çalışma.
Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 8(3), 165-190. http://doi.org/10.47714/uebt.1173885
- Kıroğlu, E. S., & Güven, U. (2024). BİLSEM öğretmenlerinin WEB 2.0 araçlarıyla ilgili görüşlerinin incelenmesi.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(41), 1803-1826. http://doi.org/10.35675/befdergi.1239568
- Koehler, M. J. & Mishra, P. (2006). What happens when teachers design educational technology? the
development of technological pedagogical content knowledge. Journal of Educational Computing
Research, 32(2), 131-152.
- Kontaş, H., Yağcı, E. (2016). BİLSEM öğretmenlerinin program geliştirme ihtiyaçlarına ilişkin geliştirilen
- programın etkililiği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 902-923.
Kurt, B. (2013). İlkokul ve Ortaokul Yöneticilerinin Öğretim Liderliği Davranışlarının Öğretmen
Motivasyonuna Etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
- Kurtdaş, Ç. (2012). Üstün yetenekliler ve üstün yeteneklilerin eğitiminde bilim ve sanat merkezleri (Malatya
Bilim ve Sanat Merkezi Örneği). Hikmet Yurdu, 5(10), 151-181.
- Küçük, E. (2008). İlköğretim okulları öğretmenlerinin okul yöneticilerine yönelik çağdaş denetim algıları ile
mesleki motivasyon düzeyleri arasında ilişki: İstanbul ili Eyüp ilçesi örneği (Yayınlanmamış yüksek lisans
tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
- Kütükcü, G. (2020). İlköğretim kademesindeki öğretmenlerin öğretme motivasyonları ile uzaktan eğitime
yönelik tutumlarının incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
- Köksal, M. S., (2021). Bilim sanat merkezlerinde öğretmen niteliği. M. S. Köksal & R. Barın (Ed.), Özel yetenek
ve BİLSEM’ler içinde (s. 51-64). Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
- Lucas, M., Bem-Haja, P., Siddiq, F., Moreira, A., & Redecker, C. (2021). The relation between in-service
teachers’ digital competence and personal and contextual factors: What matters most? Computers &
Education, 160, 104052. http://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.104052
- Neves de Jesus, S. & Conboy, J. (2001). A stress management course to prevent teacher distress.
International Journal of Educational Management, 15(3), 131-137.
- MEB (2020). Bilim ve sanat merkezleri güçleniyor. https://www.meb.gov.tr/bilim-ve-sanat-merkezleri-
gucleniyor/haber/21827/tr
- MEB (2023). T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Bilim ve sanat
merkezlerine öğretmen seçme ve atama kılavuzu.
https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2023_01/30224858_2023_YILI_BYLSEM_OYRETMEN_SECME_
VE_ATAMA_KILAVUZU.pdf
- Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for
teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017–1054.
- Olpak, T. (2023). Bilim ve sanat merkezlerinde görevli öğretmenlerin dijital yeterliliklerinin incelenmesi
(Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
- Oran, F. Ç., Güler, S. B., & Bilir, P. (2016). İş motivasyonun örgütsel bağlılığa olan etkinin incelenmesi:
Sultangazi/İstanbul İlköğretim okullarında bir araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü Dergisi, 13(35).
- Öğülmüş, K., & Sarı, H. (2014). Bilim ve sanat merkezlerindeki (Bilsem) karşılaşılan sorunların öğretmen ve
öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 254-265.
- Özbay, Y. (2013). Üstün yetenekli çocuklar ve aileleri. T.C. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Aile ve Toplum
Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Ankara
- Özkan, D. (2009). Yönetici, öğretmen, veli ve öğrenci görüşlerine göre bilim ve sanat merkezlerinin
örgütsel etkinliği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
- Pettersson, F. (2018). On the issues of digital competence in educational contexts–a review of literature.
Education And Information Technologies, 23(3), 1005-1021. http://doi.org/10.1007/s10639-017-9649-3
- Semerci, N., & Kaya, E. (2007). Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM) görev yapan öğretmenlerin BİLSEM’e
yönelik görüşleri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(2), 230-242.
- Satmaz, İ., & Gencel, İ. E. (2016). Bilim sanat merkezlerinde görevlendirilen öğretmenlerin hizmet içi eğitim
sorunu. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (42), 59-73.
- Sezginsoy, B. (2007). Bilim ve sanat merkezi uygulamasının değerlendirilmesi (Yayınlanmamış yüksek
lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
- Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher,
15(2), 4-14.
- Şahin, Ç., (2014). Bilim ve sanat merkezi öğrencilerinin bu kurumlara ilişkin görüşlerinin incelenmesi. HAYEF
Journal of Education, 11(1), 101-117.
- Şendurur, P., & Arslan, S. (2017). Eğitimde Teknoloji Entegrasyonunu Etkileyen Faktörlerdeki Değişim.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 25-50. http://doi.org/10.21764/efd.21927
- Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics. Boston: Pearson.
- Topcu, S. (2022). Özel yetenekli öğrencilere eğitim veren öğretmenlerin mesleki deneyimlerinin
incelenmesi: Bilsem’De Öğretmen Olmanın Anlamina ilişkin Fenomenolojik Bir Çalışma (Yayınlanmamış
doktora tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
- Türksoy, E., & Karabulut, R. (2020). Dijital gerçeklik teknolojilerinin Bilsem’lerde uygulanabilirliğine yönelik
öğretmen görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 10(2), 436-452.
http://doi.org/10.30783/nevsosbilen.657167
- Ulusoy, H. F., Sakaltaş E., Güneş, H., Dokgöz, M., Akın, Ö., Köseoğlu, S., (2014). Özel yetenekli çocuklar aile
kılavuzu. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Kayseri.
- Ünal, F. T., & Bursalı, H. (2013). Türkçe öğretmenlerini motivasyon faktörlerine ilişkin görüşleri. Middle
Eastern ve African Journal of Educational Research, (5), 7-22.
- Yıldız, H. (2010). Üstün yeteneklilerin eğitiminde bir model olan bilim ve sanat merkezleri (BİLSEMLER)
üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
- Yılmaz, M., & Yılmaz, T. (2021). Yönetici ve öğretmenler gözünden BİLSEM’lerde verilen eğitimin kritiği.
International Review of Economics and Management, 9(1), 1-27.
http://doi.org/10.18825/iremjournal.828298
- Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
- Yin, R. K. (1984). Case study research: Design and methods. Newbury Park, CA: Sage.
The Relationship Between Teaching Motivation of Teachers Working at Science and Art Centers (BİLSEM) and Their Competence in Designing Digital Materials
Year 2024,
, 347 - 365, 31.12.2024
Bayram Gökbulut
,
Gülseren Keserci
Abstract
In this study, the relationship between teaching motivation and digital material design competencies of teachers working in Science and Art Centres (BİLSEM) was examined. Research data were obtained from teachers working in BİLSEMs in the 2022-2023 academic year. In the research, mixed method was used in which quantitative and qualitative data were handled together. In the quantitative dimension of the research, gender and professional seniority differences between digital material design competencies and teaching motivation were examined with the data obtained from 106 teachers working in BİLSEMs across Turkey. In the qualitative dimension of the study, data were collected from 12 teachers working in a BİLSEM in the Western Black Sea Region with a semi-structured interview form. According to the results of the analyses, it was seen that BİLSEM teachers' digital material design competencies were at a high level. Teachers' intrinsic and extrinsic motivation levels were found to be at medium level. No significant difference was found between teachers' digital material design competencies and teaching motivation and gender and professional seniority variables. It was determined that there was a moderate positive relationship between teachers' digital material design competences and their teaching motivation (intrinsic-extrinsic). As a result of the research, it was revealed that teachers need training on current issues such as artificial intelligence, augmented reality, virtual reality.
Ethical Statement
Etik kurul belgesi ek dosyalarda yüklenmiştir.
References
- Ada, Ş., Durdağı, A., Ayık, A., Yıldırım, İ., & Yalçın, S. (2013). Öğretmenlerin motivasyon etkenleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 151-166.
- Akhan, O., & Altaş, S. (2021). BİLSEM tarih öğretmenlerinin BİLSEM çalışma koşulları hakkındaki görüşleri.
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 133-147.
http://doi.org/10.52826/mcbuefd.924337
- Al-Salameh, E. M. J. (2014). Teacher motivation: A study of work motivation of the primary stage teachers in Jordan. American Journal of Applied Psychology, 3(3), 57-61. http://doi.org/10.11648/j.ajap.20140303.12
- Altındiş, Z. T. (2016). BİLSEM Öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine yönelik metaforik algıları. Turkish Academic Research Review, 7(3), 576-603. http://doi.org/10.30622/tarr.1103831
- Altun, T., & Vural, S. (2012). Bilim ve sanat merkezinde (BİLSEM) görev yapan öğretmen ve yöneticilerin
mesleki gelişim ve okul gelişimine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,
11(42), 152-177.
- Arslantaş, H. İ., Tösten, R., & Beştaş Marakçı, D. (2018). Lise öğretmenlerinde mesleki motivasyon unsurları:
Karma yöntemi bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(33), 880-895.
http://doi.org/10.17860/mersinefd.485161
- Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz
Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
- Bilgiç, N., Taştan, A. Kurulukaya, G., Kaya, K., Avanoğlu, O. &, Toplal, T. (2013). Özel yetenekli bireylerin eğitimi
strateji ve uygulama kılavuzu. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_11/25034903_zelyeteneklibireylerineitimistratejiveuygulamaklavuzu.pdf
- Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö.E., Demirel, F., Karadeniz, Ş. & Kılıç Çakmak, E. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (Geliştirilmiş 12. Baskı). Pegem Akademi: Ankara
- Candan, D. G., & Gencel, İ. E. (2015). Öğretme motivasyonu ölçeği’ni Türkçe’ye uyarlama çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(36), 72-89.
- Candan, D. G. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının eğitiminde öğrenme yörüngeleri modeli ile bir program geliştirme uygulaması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
- Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (4th ed.). Baston: Pearson
- Creswell, J. W., & Plano-Clark, V. L. (2007). Designing and conducting mixed methods research (1. Press). London: Sage Publications Ltd.
- Çalışkan, E. (2017). Özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde bilişim teknolojilerinin kullanımına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(3), 811-833. http://doi.org/10.17152/gefad.330149
- Çelik, B. N. (2022). Teknostresin Öğretmenlerin Öğretme Motivasyonu ve Mutluluk Düzeylerine Etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
- Çiçek, Ö. (2009). Sınıf öğretmenlerinin motivasyon kaynakları (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Beykent Üniversitesi, İstanbul.
- Eker, M. (2019). Bilim sanat merkezlerinde görev yapan öğretmenlerin bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik eğitimi algıları (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
- Emiroğlu, O. (2017). Öğretmen motivasyon kaynaklarına ilişkin okul yöneticisi ve öğretmen görüşleri. (Yayınlanmamış doktora tezi). Yakın Doğu Üniversitesi, Lefkoşa-Kıbrıs.
- Ertürk, R., & Türkan, A. (2013). İlköğretim okulu öğretmenlerinin içsel motivasyonları ve örgütsel kimliğe yönelik algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 19(2), 159-179.
- ElSayary, A. (2023). The impact of a professional upskilling training programme on developing teachers’
- digital competence. Journal of Computer Assisted Learning, 39(4), 1154-1166. http://doi.org/10.1111/jcal.12788
- Genç, N. (2012). Yönetim ve organizasyon: çağdaş sistemler ve yaklaşımlar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
- Gellerstedt, M., Babaheidari, S. M., & Svensson, L. (2018). A first step towards a model for teachers’
adoption of ICT pedagogy in schools. Heliyon, 4(9). http://doi.org/10.1016/j.heliyon.2018.e0078
- Göksu-Yüreğilli, D., (2021). Bilim sanat merkezlerinde eğitim öğretim. M. S. Köksal & R. Barın (Ed.), Özel
yetenek ve BİLSEM’ler içinde (s. 188-212). Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
- Gökbulut, B., Keserci, G., & Akyüz, A. (2021). Eğitim fakültesinde görev yapan akademisyen ve
öğretmenlerin dijital materyal tasarım yeterlikleri. Journal of Social Sciences and Education, 4(1), 11-24.
DOI: 10.53047/josse.917536.
- Gökbulut, F. (2023). Öğretmenlerin dijital tükenmişlik düzeyleri ile öğretme motivasyonu arasındaki
ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi.
- Gün, F., & Turabik, T. (2019). Öğretmen adaylarının olası benliklerinin öğretme motivasyonları üzerindeki
etkisi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(1), 214-234. http://doi.org/10.30703/cije.468371
- Gürler, B. G., Şahin, A., & Akdal, D. (2023). Özel yetenekli öğrencilerin belirlenmesi amacıyla öğretmenlere verilen eğitimin öğretmenlerin bilgi düzeylerine etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 273-293. http://doi.org/10.30855/gjes.2023.09.03.002
- Kanlı, E. (2021a). Mitler ve özel yetenek. M. S. Köksal & R. Barın (Ed.), Özel yetenek ve BİLSEM’ler içinde (s. 44-47). Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
- Kanlı, E. (2021b). Özel yetenekli bireylerin özellikleri. M. S. Köksal & R. Barın (Ed.), Özel yetenek ve BİLSEM’ler içinde (s. 51-64). Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
- Karaban, G. G. (2020). Dijital materyal tasarımına yönelik bir hizmet içi eğitim programının geliştirilmesi
ve etkililiğinin değerlendirilmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Muğla Sıtkı Kocaman Üniversitesi, Muğla.
- Kauffman, D. F., Yılmaz-Soylu, M., & Duke, B. (2011). Öğretme motivasyonu ölçeğinin geçerlik çalışması.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 279-290.
- Kaya, F. Ş., Yıldız, B., & Yıldız, H. (2013). Herzberg’in çift faktör kuramı açısından ilköğretim I. kademe
öğretmenlerinin motivasyon düzeylerinin değerlendirilmesi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal
Bilimler Dergisi, (39), 1-18.
- Kayaalp, F., Gökbulut, B., Meral, E., & Namlı, Z. B. (2022). The effect of digital material preparation training
on technological pedagogical content knowledge self-confidence of pre-service social studies
teachers. Journal of Theoretical Educational Science, 15(3), 475-503.
- Kazu, İ. Y., & Şenol, C. (2012). Üstün yetenekliler eğitim programlarına ilişkin öğretmen görüşleri (Bilsem
Örneği). E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 13-35.
- Kılıç, Y. (2019). Okul yöneticilerinin kişisel inisiyatif alma ve sergiledikleri liderlik davranışlarının öğretmen
motivasyonuna etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
- Kılıç, Ş., & Özkan, T. K. (2022). BİLSEM öğretmenlerinin eğitim teknolojisi öz yeterliği üzerine bir çalışma.
Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 8(3), 165-190. http://doi.org/10.47714/uebt.1173885
- Kıroğlu, E. S., & Güven, U. (2024). BİLSEM öğretmenlerinin WEB 2.0 araçlarıyla ilgili görüşlerinin incelenmesi.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(41), 1803-1826. http://doi.org/10.35675/befdergi.1239568
- Koehler, M. J. & Mishra, P. (2006). What happens when teachers design educational technology? the
development of technological pedagogical content knowledge. Journal of Educational Computing
Research, 32(2), 131-152.
- Kontaş, H., Yağcı, E. (2016). BİLSEM öğretmenlerinin program geliştirme ihtiyaçlarına ilişkin geliştirilen
- programın etkililiği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 902-923.
Kurt, B. (2013). İlkokul ve Ortaokul Yöneticilerinin Öğretim Liderliği Davranışlarının Öğretmen
Motivasyonuna Etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
- Kurtdaş, Ç. (2012). Üstün yetenekliler ve üstün yeteneklilerin eğitiminde bilim ve sanat merkezleri (Malatya
Bilim ve Sanat Merkezi Örneği). Hikmet Yurdu, 5(10), 151-181.
- Küçük, E. (2008). İlköğretim okulları öğretmenlerinin okul yöneticilerine yönelik çağdaş denetim algıları ile
mesleki motivasyon düzeyleri arasında ilişki: İstanbul ili Eyüp ilçesi örneği (Yayınlanmamış yüksek lisans
tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
- Kütükcü, G. (2020). İlköğretim kademesindeki öğretmenlerin öğretme motivasyonları ile uzaktan eğitime
yönelik tutumlarının incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
- Köksal, M. S., (2021). Bilim sanat merkezlerinde öğretmen niteliği. M. S. Köksal & R. Barın (Ed.), Özel yetenek
ve BİLSEM’ler içinde (s. 51-64). Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
- Lucas, M., Bem-Haja, P., Siddiq, F., Moreira, A., & Redecker, C. (2021). The relation between in-service
teachers’ digital competence and personal and contextual factors: What matters most? Computers &
Education, 160, 104052. http://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.104052
- Neves de Jesus, S. & Conboy, J. (2001). A stress management course to prevent teacher distress.
International Journal of Educational Management, 15(3), 131-137.
- MEB (2020). Bilim ve sanat merkezleri güçleniyor. https://www.meb.gov.tr/bilim-ve-sanat-merkezleri-
gucleniyor/haber/21827/tr
- MEB (2023). T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Bilim ve sanat
merkezlerine öğretmen seçme ve atama kılavuzu.
https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2023_01/30224858_2023_YILI_BYLSEM_OYRETMEN_SECME_
VE_ATAMA_KILAVUZU.pdf
- Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for
teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017–1054.
- Olpak, T. (2023). Bilim ve sanat merkezlerinde görevli öğretmenlerin dijital yeterliliklerinin incelenmesi
(Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
- Oran, F. Ç., Güler, S. B., & Bilir, P. (2016). İş motivasyonun örgütsel bağlılığa olan etkinin incelenmesi:
Sultangazi/İstanbul İlköğretim okullarında bir araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü Dergisi, 13(35).
- Öğülmüş, K., & Sarı, H. (2014). Bilim ve sanat merkezlerindeki (Bilsem) karşılaşılan sorunların öğretmen ve
öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 254-265.
- Özbay, Y. (2013). Üstün yetenekli çocuklar ve aileleri. T.C. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Aile ve Toplum
Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Ankara
- Özkan, D. (2009). Yönetici, öğretmen, veli ve öğrenci görüşlerine göre bilim ve sanat merkezlerinin
örgütsel etkinliği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
- Pettersson, F. (2018). On the issues of digital competence in educational contexts–a review of literature.
Education And Information Technologies, 23(3), 1005-1021. http://doi.org/10.1007/s10639-017-9649-3
- Semerci, N., & Kaya, E. (2007). Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM) görev yapan öğretmenlerin BİLSEM’e
yönelik görüşleri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(2), 230-242.
- Satmaz, İ., & Gencel, İ. E. (2016). Bilim sanat merkezlerinde görevlendirilen öğretmenlerin hizmet içi eğitim
sorunu. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (42), 59-73.
- Sezginsoy, B. (2007). Bilim ve sanat merkezi uygulamasının değerlendirilmesi (Yayınlanmamış yüksek
lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
- Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher,
15(2), 4-14.
- Şahin, Ç., (2014). Bilim ve sanat merkezi öğrencilerinin bu kurumlara ilişkin görüşlerinin incelenmesi. HAYEF
Journal of Education, 11(1), 101-117.
- Şendurur, P., & Arslan, S. (2017). Eğitimde Teknoloji Entegrasyonunu Etkileyen Faktörlerdeki Değişim.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 25-50. http://doi.org/10.21764/efd.21927
- Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics. Boston: Pearson.
- Topcu, S. (2022). Özel yetenekli öğrencilere eğitim veren öğretmenlerin mesleki deneyimlerinin
incelenmesi: Bilsem’De Öğretmen Olmanın Anlamina ilişkin Fenomenolojik Bir Çalışma (Yayınlanmamış
doktora tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
- Türksoy, E., & Karabulut, R. (2020). Dijital gerçeklik teknolojilerinin Bilsem’lerde uygulanabilirliğine yönelik
öğretmen görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 10(2), 436-452.
http://doi.org/10.30783/nevsosbilen.657167
- Ulusoy, H. F., Sakaltaş E., Güneş, H., Dokgöz, M., Akın, Ö., Köseoğlu, S., (2014). Özel yetenekli çocuklar aile
kılavuzu. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Kayseri.
- Ünal, F. T., & Bursalı, H. (2013). Türkçe öğretmenlerini motivasyon faktörlerine ilişkin görüşleri. Middle
Eastern ve African Journal of Educational Research, (5), 7-22.
- Yıldız, H. (2010). Üstün yeteneklilerin eğitiminde bir model olan bilim ve sanat merkezleri (BİLSEMLER)
üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
- Yılmaz, M., & Yılmaz, T. (2021). Yönetici ve öğretmenler gözünden BİLSEM’lerde verilen eğitimin kritiği.
International Review of Economics and Management, 9(1), 1-27.
http://doi.org/10.18825/iremjournal.828298
- Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
- Yin, R. K. (1984). Case study research: Design and methods. Newbury Park, CA: Sage.