Araştırmada, üniversite öğrencilerinin görüşleri doğrultusunda kadına şiddet kavramına ilişkin yüklenen anlamların incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunun belirlenmesinde uygun örnekleme (Easily Accessible) tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda, 2020-2021 ders yılında Bingöl Üniversitesinde öğrenim gören 245 üniversite öğrencisi yer almıştır. Çalışmada öğrencilere metafor cümlesi içeren form online ortamda (Mail, WhatsApp) gönderilmiştir ve elde edilen verilerin analizinde “içerik analizi” tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Üniversite öğrencileri tarafından en fazla “medeni olmayan bir davranış olması” kategorisinde metafor üretilmiştir (f=71). Üniversite öğrencilerinin ürettiği metaforlar frekans bakımından; medeni olmayan bir davranış olması (f=61), topluma zarar vermesi (f=45), beceriksizlikten ve bilinçsizlikten kaynaklanması (f=38), toplumsal kötü sonuçlara sebep olması (f=37), bulaşıcı olması (f=15), sürekli devam etmesi (f=8), psikolojik bir rahatsızlıktan kaynaklanması (f=7), çaresizlikten kaynaklanması (f=4), üzerinin örtülüyor olması (f=4), toplumda meşru görülüyor olması (f=3), toplumsal kaynaklı olması (f=3) ve ayrımcılığın olması (f=2) gibi toplam 12 kategori başlığı altında yer aldığı görülmüştür. Araştırma sonucunda, kadına yönelik şiddetin, asıl önemli sebebinin toplumsal cinsiyet temelli olduğu saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Philosophy |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2021 |
Submission Date | April 13, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 15 |