Bu makalede, önce Ranciere’in siyasi düşüncesine ilişkin anlatımı sunulacaktır. Bu bağlamda, Ranciere’in anlaşmazlık yoluyla siyaset tanımlamasının, siyasetin paradoksunu rasyonel olarak ortaya çıkardığı için orijinal bir proje olduğu savunulacaktır. Rancière’in polis düzeninde politikanın gerçekleşmesinin imkânsızlığına ilişkin genel bir varsayımı olduğuna dair genel bir eleştiri vardır. Bu makalede, ikinci olarak, bu eleştiriye karşı çıkılacak ve Rancière’in polis ve eşitlikçi düzenleri bireysel kimlik ve özneleştirme açısından statik ve tekil olarak tanımlamadığı iddia edilecektir. Üçüncü olarak, Rancière’in siyaset kuramında eşitlik ve özgürlük kavramları arasındaki ilişkiye dair anlayışı açısından çok önemli bir sorun olduğu gösterilmeye çalışılacaktır. Eşitlik ve özgürlük arasındaki bağlantının Rancière'in bizim düşünmemizi istediği kadar güçlü olmayabileceğini göstermek için Tocqueville'in demokratik eşitlik eleştirisinden referans vererek eşitliğin siyaset üzerinde olumsuz etkileri olabileceği iddia edilecektir. Son olarak, Rancière’in ele aldığı siyasi olayların analizleri vasıtasıyla, Rancière’in özgürleştirici politikasının belirli bir tür insan doğası varsayımını gerektirdiği gösterilecektir. Bu nedenle, Rancière’in siyaset teorisinin merkezindeki ölçülemez yanlışın tezahürünü anlamak için üçüncü tarafların ve bilginin ve değişimin üreticisi olarak siyasetin rolü ve önemi dikkate alınmalıdır.
In this article, first, I introduce my account of Ranciere’s political thought. I argue that
Ranciere’s description of politics through disagreement is a novel project due to its
revelation of the paradox of politics as rational . Second, there is a general assumption
about Rancière’s dismissal of any kind of politics within the police order. I oppose this
criticism because Rancière does not define police and egalitarian orders as static and
individual identity and subjectification as singular. Third , I show that there is a crucial
problem in Rancière’s theory in terms of his understanding of the relationship between
equality and freedom. I argue that the connection between equality and freedom may
not be that strong as Rancière wants us to think and that the democratic ideal of
equality may have adverse effects on politics by introducing Tocqueville’s criticism of
democratic equality . Finally, by an analysis of political events presented in
Disagreement, I argue that Rancière’s emancipatory politics demands a supposition of
certain kind of human nature. Hence, the role of politics as the producer of knowledge
and change, and the importance of third parties should be taken account for the
manifestation of incommensurable wrong for Rancière ’s theory of politics to work.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Philosophy |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2021 |
Submission Date | May 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 16 |