Okul
öncesi eğitimin yaygınlaşması ile okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden
öğrenci sayısı da artmaktadır. Sınıflardaki öğrenci sayısının artmasıyla sınıf
yönetimini zayıflatacak davranışların azaltılması ya da istendik davranışların
kazandırılması için öğretmenlerin kullandıkları sınıf yönetim stratejileri
farklılaşmaktadır. Sınıf yönetiminin en önemli paydaşı öğretmenlerdir.
Öğretmenlerin kullandıkları stratejiler olumlu veya olumsuz durumlara göre
değişmektedir. Sınıf yönetim stratejilerinden en çok kullanılan yöntemler ödül
ve cezadır. Öğretmenlerin kullandığı ödül veya ceza gibi sınıf yönetim
stratejileri çocuğun yaşamında kalıcı olumsuz etkiler bırakabilmektedir. Çocuğa
istendik davranışların kazandırılabilmesi için öğretmenlerin sınıf yönetimi stratejilerinin
kullanımı hakkında yetkin olması gerekmektedir. Bu bilgiler doğrultusunda
çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetim stratejilerine,
ödül ve ceza kullanımına yönelik farkındalık düzeylerinin belirlenmesidir.
Araştırmanın çalışma grubu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Şırnak ilinin,
Silopi ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında
görev yapan 41 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veriler
araştırmacılar tarafından oluşturulan görüşme formuyla toplanmıştır. Elde
edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir.
Sonuç olarak okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetim stratejileri konusunda
yeterli bilgiye sahip olmadıkları belirlenmiştir. Bununla birlikte sınıflarında
uyguladıkları ödül ve ceza yöntemlerinin iç motivasyonu ve kalıcı öğrenmeyi
engellediği düşünülmektedir.
With
the spread of pre-school education, the number of students attending pre-school
education institutions is increasing. In order to reduce the behaviors that
will weaken the classroom management with the increasing number of students,
the classroom management strategies used by the teachers are differentiated.
Teachers are the most important stakeholders of classroom management. The
strategies used by the teachers vary according to the positive or negative
situations. Classroom management strategies such as the reward or punishment
used by the teachers can have lasting negative effects on the child's life.
Teachers need to be competent about the use of classroom management strategies
in order to give the child the desired behavior. In accordance with this
information, the aim of the study is to determine awareness levels of preschool
teachers about class management strategies, reward and punishment. The study
group of this research consists of 41 pre-school teachers employed in the
2018-2019 school year in Silopi, Şırnak, Turkey. Interviews were used to
collect data for the study. The data were analyzed with descriptive analysis
technique and content analysis technique. As a result, it was determined that
preschool teachers do not have enough knowledge about classroom management
strategies. At the same time, their reward and punishment methods are thought
to obstruct internal motivation and permanent learning.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2019 |
Submission Date | July 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 4 |