Research Article
BibTex RIS Cite

İlkokul Öğrencilerinin Matematik Tutumlarına İlişkin Ölçek Geliştirilmesi

Year 2020, Volume: 2 Issue: 4, 26 - 33, 15.10.2020

Abstract

Bu çalışma ilköğretim 3 ve 4. sınıf
öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumlarını ölçen ve bu ölçümü sistem
eleştirisi için yapan bir ölçek geliştirerek, sistemin aksak yönlerini
incelemek ve neden milli bir eğitim sistemi edinmemiz gerektiği ile ilgili
inceleme yapmaktır. Ölçeğin pilot çalışmasından oluşan bu çalışma 94 öğrenciye
uygulanmış olup veriler IBM SPSS 23 paket programı kullanarak analiz
edilmiştir. Ölçek sonuçlarına göre yapılan güvenirlik ölçümü ve faktör
analizinin sonrasında ve öncesinde uzman görüşlerine başvurulmuştur. Bir takım
eksiltmeler ve eklemeler sonucunda ölçek son halini almıştır. Çalışmada bu
analizlere dair sayısal veriler bulunmaktadır. Sonuç olarak ölçek 29 ölçek
maddesi ve 11 demografik maddeden oluşmaktadır.

References

  • Abalı Öztürk, Yasemin., Şahin, Çavuş. “Matematiğe İlişkin Akademik Başarı-Özyeterlilik ve Tutum Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi”. The Journal of Academic Social Science Studies Dergisi. s.31. (2015): 343-366.
  • Baş, Gökhan., Şentürk, Cihad., Ciğerci, Fatih Mehmet. “Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum İle Akademik Başarı Arasındaki İlişki”. Uluslararası Osmaneli Sosyal Bilimler Kongresi, 12-14 Ekim 2016. Bilecik: Şeyh Edabali Üniversitesi, 2016: 1554-1567.
  • Çil, Abdurrezzak. 2014. [23.04.2018], https://abdulrezzakcil.blogspot.com.tr/2014/05/faktor-analizi-ileri-istatistik.html
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. (3. baskı). Ankara: Pegem Akademi. (Aktaran: Avcı, Süleyman. “Eğitimde Öğretmenler için Yeni Bir Kalıpyargılar Ölçeği’nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. c.7, s.3. (2017): 617-626.
  • Çotak, Gazi. 2016. “Yapılandırmacı yaklaşım neden başarısız oldu?” [10.07.2018], https://ortaokulmatematik.com/yapilandirmaci-yaklasim-neden-basarisiz-oldu/
  • Eskici, Menekşe. 2017. “Okul Yöneticilerinin Yapılandırmacı Yaklaşım Temel Alınarak Geliştirilen Öğretim Programlarının Uygulanmasına Yönelik Görüşleri.” İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. c. 18. s.2: 16-32
  • Güngüz, Mustafa. 2016. Maariften Eğitime. Doğu Batı Yayınları. Ankara.
  • Gür, Tahir., Dilci, Tuncay., Ayla Arseven. “Geleneksel Yaklaşımdan Yapılandırmacı Yaklaşıma Geçişte Öğretmen Adaylarının Görüş ve Değerlendirmeleri: Bir Söylem Analizi”. Karadeniz Dergisi. y.5, s.18. (2013): 123-135.
  • Nişancı, Abdullah. 1981. Milli Eğitim Meselelerimiz. İstanbul. Yeni Asya Yayınları.
  • Polat, Hüseyin. 2008. İlköğretim I. Kademe Öğretmen, Öğrenci ve Velilere Göre Eğitim, Okul, Öğrenci, Öğretmen, Çocuk Kavramlarına İlişkin Görüşlerinin Yapılandırmacı Eğitim Anlayışına Göre Değerlendirilmesi. Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul
  • Uyanık, Gökhan. “İlkokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki”. Tübav Bilim Dergisi. c.10, s.1. (2017): 86-93.
Year 2020, Volume: 2 Issue: 4, 26 - 33, 15.10.2020

Abstract

References

  • Abalı Öztürk, Yasemin., Şahin, Çavuş. “Matematiğe İlişkin Akademik Başarı-Özyeterlilik ve Tutum Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi”. The Journal of Academic Social Science Studies Dergisi. s.31. (2015): 343-366.
  • Baş, Gökhan., Şentürk, Cihad., Ciğerci, Fatih Mehmet. “Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum İle Akademik Başarı Arasındaki İlişki”. Uluslararası Osmaneli Sosyal Bilimler Kongresi, 12-14 Ekim 2016. Bilecik: Şeyh Edabali Üniversitesi, 2016: 1554-1567.
  • Çil, Abdurrezzak. 2014. [23.04.2018], https://abdulrezzakcil.blogspot.com.tr/2014/05/faktor-analizi-ileri-istatistik.html
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. (3. baskı). Ankara: Pegem Akademi. (Aktaran: Avcı, Süleyman. “Eğitimde Öğretmenler için Yeni Bir Kalıpyargılar Ölçeği’nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. c.7, s.3. (2017): 617-626.
  • Çotak, Gazi. 2016. “Yapılandırmacı yaklaşım neden başarısız oldu?” [10.07.2018], https://ortaokulmatematik.com/yapilandirmaci-yaklasim-neden-basarisiz-oldu/
  • Eskici, Menekşe. 2017. “Okul Yöneticilerinin Yapılandırmacı Yaklaşım Temel Alınarak Geliştirilen Öğretim Programlarının Uygulanmasına Yönelik Görüşleri.” İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. c. 18. s.2: 16-32
  • Güngüz, Mustafa. 2016. Maariften Eğitime. Doğu Batı Yayınları. Ankara.
  • Gür, Tahir., Dilci, Tuncay., Ayla Arseven. “Geleneksel Yaklaşımdan Yapılandırmacı Yaklaşıma Geçişte Öğretmen Adaylarının Görüş ve Değerlendirmeleri: Bir Söylem Analizi”. Karadeniz Dergisi. y.5, s.18. (2013): 123-135.
  • Nişancı, Abdullah. 1981. Milli Eğitim Meselelerimiz. İstanbul. Yeni Asya Yayınları.
  • Polat, Hüseyin. 2008. İlköğretim I. Kademe Öğretmen, Öğrenci ve Velilere Göre Eğitim, Okul, Öğrenci, Öğretmen, Çocuk Kavramlarına İlişkin Görüşlerinin Yapılandırmacı Eğitim Anlayışına Göre Değerlendirilmesi. Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul
  • Uyanık, Gökhan. “İlkokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki”. Tübav Bilim Dergisi. c.10, s.1. (2017): 86-93.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Nur Beniz Yetgin 0000-0003-1512-6207

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Yeşilyurt

Publication Date October 15, 2020
Submission Date July 5, 2019
Published in Issue Year 2020 Volume: 2 Issue: 4

Cite

APA Yetgin, N. B., & Yeşilyurt, Y. D. D. M. (2020). İlkokul Öğrencilerinin Matematik Tutumlarına İlişkin Ölçek Geliştirilmesi. Temel Eğitim, 2(4), 26-33.

24007          Open_Access_logo_with_dark_text_for_contrast%2C_on_transparent_background.png                      240px-Cc-nc.svg.png No APCs or Submission Charges           Copyright.svg Authors Hold Copyright without Restrictions