Gelişme ve öğrenme birlikteliğiyle bütünleşen bir süreç olarak insan hayatının en önemli evresi olan çocukluk, oyun ve oyuncak eşliğinde gerçekleşen 0-6 yaş (0-72 ay) arası okul öncesi dönem önde gelmek üzere kendine özgü bir farklılığa sahiptir. Bu noktada, oyun ve oyuncaklarla gerçekleştirilen keşiflerle ve öğrenmelerle kendini tanıyan ve gerçek hayatın farkına varan okul öncesi dönem çocuğunda, başkalarıyla iletişim kurmaya elveren özgüven kazanımı sağlanır ve odaklanma ile gözleme dayalı beceri sınamalarıyla desteklenen kişilik gelişimi gerçekleşir. Bu perspektifte, okul öncesi çocuk gelişiminin vazgeçilmez araçlarından biri olan eğitici ahşap oyuncaklar, envai çeşit oyuncağın içerisinde geniş bir ürün karmasıyla yer alırken, gelişim dönemleri ve gelişim alanları bakımından işlevsellikleri itibariyle ahşap oyuncak kategorizasyonu çerçevesinde tanıtılmıştır. Vasıta kategorisi oyuncakları bunlardan biri olup hem yaratıcılığı içinde barındıran ve hayal gücünü pekiştiren yönüyle hem de düşünmeyi ve iletişimi öne çıkaran içselliğiyle okul öncesi çocuk gelişiminde ayrı bir önem ihtiva eder. Vasıta kategorisi oyuncakları; akıl yürütme, anımsama, ilişkilendirme ve problem çözme becerileri önceliğinde çocuğun kendi yetkinliklerini fark etmesine ve yaşamı anlamlandırmasına yardımcı olur. Vasıta kategorisi, genel içeriği ve çocuk gelişimindeki işlevi bakımından bu çalışmada kategorik olarak detaylandırılmıştır.
Çocukluk ve çocuk gelişimi Okul öncesi dönem Eğitici ahşap oyuncaklar Kategorik detaylandırma Vasıta kategorisi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2020 |
Submission Date | July 16, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 4 |