Bu çalışmada öğretmenlerin Vefa Sosyal Destek Ekipleri’ne ilişkin görüşlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması desenine göre gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu Eskişehir ili Odunpazarı Kaymakamlığı Vefa Sosyal Destek Ekipleri’nde gönüllü olarak görev alan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi tercih edilmiştir. Öğretmenlerin Vefa Sosyal Destek Ekipleri’ne ilişkin görüşlerinin çözümlenmesinde nitel veri analiz tekniklerinden biri olan içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ortaya çıkan bulgular incelendiğinde öğretmenlerin tamamına yakınında Vefa Sosyal Destek Ekipleri’nde gönüllü olarak görev almasında vatandaşlık ve sorumluluk bilincinin öne çıktığı görülmektedir. Öğretmenlerin Vefa Sosyal Destek Ekipleri’nde görev yaparken huzur, vicdani rahatlık, işe yaramanın verdiği haz, manevi yönden haz, kendisiyle gurur duyma, insan olmanın onurunu yaşama ve aidiyet hislerini yaşamıştır. Öğretmenlerin tamamına yakını kesinlikle bu tür faaliyetlerde tekrar görev alabileceklerini belirtmiştir. Bu bulgudan hareketle Vefa Sosyal Destek Ekipleri’nde gönüllü görev alan öğretmenlerin sosyal sorumluluk faaliyetlerine karşı oldukça duyarlı oldukları, görev verilmesi halinde hazır oldukları söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2021 |
Submission Date | November 2, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 3 Issue: 1 |