Research Article
BibTex RIS Cite

Erken Çocukluk Dönem Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri

Year 2021, Volume: 3 Issue: 2, 6 - 14, 15.04.2021
https://doi.org/10.52105/temelegitim.3.2.1

Abstract

Bu araştırmada erken çocukluk döneminde eğitim veren öğretmenlerin acil uzaktan eğitim sürecine dair düşünceleri; süreç içerisinde karşılaştıkları zorluklar ve bu zorlukları nasıl çözüme kavuşturdukları incelenmiştir. Nitel desenlerden durum çalışmasına uygun olarak yapılandırılan araştırmada katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yolu ile belirlenmiştir. Bu bağlamda evreni temsil edecek örneklem seçiminde ölçüt olarak öğretmenlerin erken çocukluk dönem çocuklarıyla çalışıyor olmaları ve acil uzaktan eğitim sürecinde eğitim vermiş olmaları belirlenmiştir. Bu yöntemle belirlenen her biri farklı şehir ve okullarda görev yapan 25 erken çocukluk dönem öğretmeni çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanan araştırma verileri içerik analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler özellikle internet erişimi, materyal ve teknolojik araç gereçlere erişim konusunu göz önüne alarak sürecin fırsat eşitliği ilkesine uygun olarak yapılamadığını, ailelerin sürece yönelik olumlu tutumlar sergilemediğini, alt yapı sorunlarının süreci olumsuz etkilediğini, çocukların ekranda uzun süre kalmaları sonucu sürecin özellikle göz sağlığını olumsuz etkilediğini ve özellikle çocukların bazı gelişim dönemlerinde sorunlar yaşadıklarını belirtmektedir. Bunun yanı sıra öğretmenler acil uzaktan eğitim sürecinde aile-öğretmen iletişimin daha etkin olduğunu öne sürmektedir. Araştırma sonuçlarına bakıldığında salgın ve benzeri olumsuz durumların yakın gelecekte tekrar olabileceği göz önüne alınarak özellikle internet erişimi ve alt yapı gibi sorunların giderilmesi gerekliliği bununla birlikte uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin gelişimsel özellikleri dikkate alınarak hibrit tarzı eğitim modellerinin uygulanması gerektiği önerilmektedir.

References

  • Baytiyeh, H. (2019). Why school resilience should be critical for the post-earthquakere covery of communities in divided societies. Education and Urban Society, 51(5), 693-711.
  • Muhdi, N. & Yuliejantiningsih, Y. (2020). The implementation of online learning in early childhood education during the Covid-19 Pandemic. Jurnal Pendidikan Usia Dini. 14(2), 247-261.
Year 2021, Volume: 3 Issue: 2, 6 - 14, 15.04.2021
https://doi.org/10.52105/temelegitim.3.2.1

Abstract

References

  • Baytiyeh, H. (2019). Why school resilience should be critical for the post-earthquakere covery of communities in divided societies. Education and Urban Society, 51(5), 693-711.
  • Muhdi, N. & Yuliejantiningsih, Y. (2020). The implementation of online learning in early childhood education during the Covid-19 Pandemic. Jurnal Pendidikan Usia Dini. 14(2), 247-261.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Ayfer Nur Aykar 0000-0001-6050-6028

İbrahim Halil Yurdakal 0000-0002-6333-5911

Publication Date April 15, 2021
Submission Date March 25, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Aykar, A. N., & Yurdakal, İ. H. (2021). Erken Çocukluk Dönem Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Temel Eğitim, 3(2), 6-14. https://doi.org/10.52105/temelegitim.3.2.1

24007          Open_Access_logo_with_dark_text_for_contrast%2C_on_transparent_background.png                      240px-Cc-nc.svg.png No APCs or Submission Charges           Copyright.svg Authors Hold Copyright without Restrictions