Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin kitap okuma motivasyonlarını artırmaya yönelik olarak yapılabilecek uygulamaların öğretmenler tarafından ne derece gerçekleştirilip gerçekleştirilmediğinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda verilerin toplanabilmesi için ölçek geliştirilmesine karar verilmiştir. Toplam 15 maddeden oluşan 5’li Likert tipi ölçeğin iç tutarlılık katsayısının hesaplanmasında Cronbach Alpha katsayısı kullanılmıştır. Ölçeğin yüksek düzeyde (α=.867) güvenirlik standardına sahip bir ölçme aracı olduğu belirlenmiştir. Geliştirilen bu ölçek Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde görev yapan 83 sınıf ve 108 Türkçe öğretmeni olmak üzere toplam 191 öğretmene uygulanmıştır. Uygulamalar çevrimiçi olarak gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen uygulama neticesinde, öğretmenlerin ölçekten aldıkları puanların 0 ile 75 puan arasında değiştiği, standart sapmanın 8.35 olduğu ve genel ortalamanın 56.80 olduğu görülmektedir. Bu durum, öğrencilerin okuma motivasyonunu artırmaya yönelik uygulamaların, öğretmenler tarafından beklentileri karşılayacak şekilde gerçekleştirildiği yönünde yorumlanabilir.
The purpose of this study is to determine to what extent teachers have implemented the practices that can be done to increase the motivation of students to read books. For this purpose, it was decided to develop a scale to collect data. The Cronbach Alpha coefficient was used to calculate the internal consistency coefficient of the 5-point Likert-type scale consisting of a total of 15 items. It was determined that the scale is a measurement tool with a high level of reliability (α=.867). This developed scale was applied to a total of 191 teachers, including 83 classroom and 108 Turkish teachers, working in various regions of Turkey. The applications were carried out online. As a result of the application, it is seen that the scores of the teachers from the scale vary between 0 and 75 points, the standard deviation is 8.35 and the general average is 56.80. This situation can be interpreted that the practices aimed at increasing students' reading motivation are carried out by the teachers in a way that meets the expectations.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2023 |
Submission Date | November 26, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 18 |