Bu araştırmanın amacı öğretmen-aile iletişim ve işbirliği hakkında mevcut durumu betimlemek, karşılaştırmak ve öğretmen-aile iletişim ve işbirliğinin sağlanmasına yönelik çözüm önerileri geliştirmektir. Araştırmanın örneklemi 2021-2022 yılında İzmir ili Çiğli ilçesinde görev yapan öğretmen (n=210) ve çocukları okul öncesine giden ebeveynlerden (n=252) oluşmaktadır. Aile Öğretmen İletişim ve İşbirliği Ölçeği aile ve öğretmen formları ile veriler toplanmıştır. Verilerin analizi tek yönlü ANOVA, bağımsız örneklemler T testi ve Post Hoc analizleri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre aile formuna ait işbirliği ve aile katılımı alt boyutunda yaşça genç ailelerin lehine anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Öğretmen formuna ait iletişim, beklenti, işbirliği ve aile katılımı alt boyutlarında en büyük yaş aralığında bulunan, 26 ve üstü hizmet süresine sahip, iki veya üstü çocuğu olan ve mezuniyeti yüksek lisans/doktora ile diğer alan olan öğretmenlerin lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Son olarak öğretmenlerin iletişim alt boyutu hariç diğer alt boyut ortalama puanları ailelerin ortalama puanlarından yüksek bulunmuştur. Bulgular alan yazın ışığında tartışılmıştır.
The aim of this research is to describe and compare the current situation about teacher-family communication and cooperation and to develop solutions for providing teacher-family communication and cooperation. The research sample consists of a teacher (n=210) working in Çiğli district of İzmir province in 2021-2022 and parents (n=252) whose children went to pre-school. Data were collected with the Family Teacher Communication and Cooperation Scale family and teacher forms. Data analysis was performed with one-way ANOVA, independent samples T-test and Post Hoc analysis. According to the results of the research, a significant difference emerged in favor of younger families in the cooperation and family participation sub-dimensions of the family form. It has been determined that there is a significant difference in the communication, expectation, cooperation and family involvement sub-dimensions of the teacher form in favor of teachers who are in the oldest age group, have a service period of 26 and over, have two or more children, and have a master's/doctoral degree and other fields. Finally, except for the communication sub-dimension, the average scores of teachers in other sub-dimensions were found to be higher than the average scores of families. The findings were discussed in the light of the literature.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Early Childhood Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | October 26, 2023 |
Publication Date | April 15, 2024 |
Submission Date | August 28, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 22 |