2023 Hayat Bilgisi 2 ve 3. sınıf dersi kazanımlarının gerçekleşme düzeyinin öğretmen görüşleri açısından incelenmesi amacıyla yapılan bu çalışma tarama modelinde yürütülen betimsel bir çalışmadır. Çalışmanın örneklemi ise ölçüt örnekleme tekniğiyle belirlenen ve çalışmaya katılmaya gönüllü olan 155 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışma kapsamındaki veriler toplanmadan önce izinler alınmış olup bu veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen kazanım gerçekleşme düzeyi anketiyle toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, Hayat Bilgisi 2. sınıf dersi kazanımlarının büyük bir çoğunluğunun “Gerçekleşti”, az bir kısmının ise “Tamamen Gerçekleşti” düzeyinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Hayat Bilgisi 3. sınıf dersi kazanımlarının tamamının ise “Gerçekleşti” düzeyinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin Hayat Bilgisi 2 ve 3. sınıf dersi kazanımlarının gerçekleşme puanlarında cinsiyet, eğitim durumu ve okulun bulunduğu yerleşim yeri değişkenlerinin anlamlı bir farklılığa sebep olmadığı, mesleki kıdem değişkeninin ise anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.
This study, which aims to examine the level of realization of the 2023 Life Science 2nd and 3rd grade course outcomes in terms of teachers' views, is a descriptive study conducted in the survey model. The sample of the study consists of 155 primary school teachers who were determined by criterion sampling technique and volunteered to participate in the study. Permissions were obtained before collecting the data within the scope of the study and these data were collected with the outcome realization level questionnaire developed by the researchers. SPSS program was used to analyze the data obtained. As a result of the research, it was concluded that the majority of the 2nd grade Life Science course outcomes were at the level of “Realized” and a few of them were at the level of “Fully Realized”. It was concluded that all of the outcomes of the 3rd grade Life Science course were at the level of “Realized”. In addition, it was concluded that the variables of gender, educational status and location of the school did not cause a significant difference in the realization scores of the outcomes of the 2nd and 3rd grade Life Science courses of the primary school teachers, while the professional seniority variable showed a significant difference.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Classroom Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | September 23, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | June 2, 2024 |
Acceptance Date | September 19, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 7 Issue: 27 |