Eğitim, bireysel düzeyde sosyal, ekonomik ve kültürel yetkinliklerin geliştirilmesinde, toplumsal düzeyde ise eşitliği sağlamada ve ekonomik büyümeyi desteklemede temel bir bileşendir. Bu çalışma, eğitimde bilişim sistemlerine yönelik akademik odaklanma ile eğitim sonuçları arasındaki ilişkiyi inceleyerek Filistin’i bir vaka çalışması olarak ele almaktadır. Ayrıca çalışmada Filistin özelinde yapılmış eğitim çalışmaları detaylı şekilde incelenmektedir. Web of Science (WoS) veri tabanında ‘Filistin’ ve ‘eğitim’ anahtar kelimeleri kullanılarak bir veri seti oluşturulmuştur. Vosviewer programı ile ortak yazar analizi, anahtar kelime analizi, ülke atıf analizi, kaynak atıf analizi ve bibliyografik eşleştirme analizlerini içeren bibliyometrik analizler gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, PISA matematik puanları ile eğitimde bilişim sistemlerine yönelik akademik çalışmaların sayısı arasındaki ilişki, bivariate analiz kullanılarak incelenmiştir. Sonuçlar, bilişim sistemlerine odaklanma ile eğitim başarısı arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğunu göstermektedir. Bu durum, eğitimde bilişim sistemlerine öncelik veren ülkelerin PISA değerlendirmelerinde daha yüksek performans sergilediğini ortaya koymaktadır. Çalışmanın sonunda, Filistin’de eğitimde bilişim sistemlerinin rolünü geliştirmek ve ekonomik katkılarını artırmak için öneriler sunulmuştur.
Filistin’de Eğitim Bilişim Sistemleri Eğitim Pazarlaması PISA Puanları Eğitimde Dijital Dönüşüm
Bu makalede etik kurul iznine gerek yoktur. Etik kurul kararı gerekmediğine ilişkin ıslak imzalı onam formu sistem üzerindeki makale süreci dosyalarında yer almaktadır.
Education is a fundamental component for developing social, economic, and cultural competencies on an individual level while promoting equality and supporting economic growth on a societal level. This study uses Palestine as a case study to explore the relationship between the academic focus on information systems in education and educational outcomes. In addition, the study examines in detail the educational studies conducted in Palestine. A dataset was constructed by filtering publications in the Web of Science (WoS) database using the keywords ‘Palestine’ and ‘education.’ Bibliometric analyses were conducted using Vosviewer, including co-author, keyword, country citation, source citation, and bibliographic coupling analyses. The study further examines the correlation between PISA mathematics scores and the number of academic studies on educational information systems through bivariate analysis. The results indicate a significant positive relationship between the focus on information systems and educational success, highlighting countries that prioritize this area as higher performers in PISA assessments. Finally, recommendations are proposed to enhance the role of information systems in education and their potential economic contributions to Palestine.
Education in Palestine Information Systems Marketing of Education PISA Scores Digital Transformation in Education
In this article, there is no need for ethical committee approval. A signed consent form indicating that an ethical committee decision is not required is available in the article processing files on the system.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | December 30, 2024 |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | October 15, 2024 |
Acceptance Date | November 24, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |