Bu araştırma, ikinci dil öğrenme ve öğretme konusundaki en önemli teorileri ana hatlarıyla tanıtmayı ve Arapçanın yabancı dil olarak öğretilmesinde bu teorilerden nasıl yararlanılabileceği konusunu ortaya koymayı amaçlamaktadır. Ayrıca Arapça öğretiminde uzman olmayan öğretmenlerin veya söz konusu teoriler hakkında yeterli bilgiye sahip olmayan öğretmenlerin bilincini arttırmayı hedeflemektedir. Zira birçok çalışmaya göre Arapça öğreniminde ve öğretiminde yaşanan zorlukların sebebi, öğretmenlerin bu konuda yeterince bilgi sahibi olmamasıdır. Bu teorilere vâkıf olmak, öğretmenlerin “ikinci dil olarak Arapça ve işlevi” mefhumunu yeniden değerlendirmelerine, iyi bir öğretimin ne olduğu konusundaki varsayımlarını netleştirmelerini sağlayacak, öğretim yöntemlerini ve yaklaşımlarını geliştirmelerine yardımcı olacaktır. Dil öğretiminin en iyi yöntemi, araştırmacının bu alanda itimat edilen ilke, teori ve yöntemler hakkında dikkatli incelemeler yapması, bunları deneyimleyerek tecrübe kazanması, bu inceleme ve tecrübeler sonucunda belirli kavramları ortaya çıkarıp kendisinin oluşturduğu teori ve yöntemdir. Çünkü, teorik noktalar bilinmeden dilin etkileyici bir şekilde öğretilmesi mümkün değildir. Ayrıca bu anlayış, araştırmacının uygun öğretim yöntemlerini seçebileceği bir esas teşkil edecektir. Öte yandan; mevcut ilke, teori ve yöntemlerdeki benzer ve farklı noktaların anlaşılmasını sağlayan kapsamlı ve bütüncül bir bakış açısı sağlamak, bu yönde bir teori üretmek araştırmacının sorumluluğundadır. Bu bakış açısıyla araştırmacının, ikinci dil (Arapça) öğretimine elverişli, kapsayıcı ve olgunlaşmış bir teori ve yönteme ulaşması mümkün olacaktır.
This research aims to briefly introduce the essential theories of second language learning and teaching and highlight how they can be utilized in teaching Arabic as a foreign language. The goal is to increase the awareness of teachers who are not specialized in teaching Arabic or those specialized teachers who may not be familiar with these theories, mainly because many studies have attributed the weakness of learners in acquiring the Arabic language to the lack of expertise among teachers. Understanding these theories helps Arabic teachers reconsider the concept and function of Arabic as a second language, allowing them to formulate their hypotheses about effective teaching. Consequently, they can develop their ideas and teaching methods. The best teaching approach arrives through careful study, forming specific concepts from exposure to various methods through experimentation and review. Teachers can only teach effectively once they understand the theoretical frameworks, which form the foundation for choosing the appropriate teaching methods. The teacher is responsible for developing a comprehensive perception of language learning and teaching principles, which involves recognizing the points of agreement and disagreement between the theories. From this, teachers can develop a comprehensive and integrated theory suitable for learning a second language (Arabic).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Arabic Language and Rhetoric |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2024 |
Submission Date | July 4, 2024 |
Acceptance Date | August 22, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 3 |
Türkiye Journal of Theological Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).