Küresel rekabet şartlarında firmalar, mevcut durumlarını doğru anlamak, geliştirmek ve yerinde stratejik kararlar alabilmek için performanslarını değerlendirmek ve performanslarına etki eden faktörleri analiz etmek ihtiyacındadırlar. Bu çalışmada, küçük ve orta ölçekteki işletmelerin performanslarına etki eden faktörlerin analizi yapılmıştır. Bu amaçla bir anket geliştirilmiştir. Araştırma için veriler 76 imalat firmasından elde edilmiştir. Önerilen araştırma modeli ve hipotezler SPSS 15.0 yazılımı kullanılarak istatistiksel olarak test edilmiştir. Çalışma firmanın strateji tercihleri ile firma performansı arasındaki ilişkinin önemini ortaya koymuştur. Sonuçlar teknoloji odaklı olmanın firma performansını pozitif etkilediğini vurgulamaktadır. Bu araştırmanın sonuçlarına göre firma performansını en çok etkileyen faktörün yenilikçi strateji olduğu tespit edilmiştir. Müşteri odaklılık ise firma performansını etkileyen ikinci en önemli faktördür. Teknoloji odaklılık, saldırgan strateji ve savunmacı strateji de firma performansını pozitif yönde ve anlamlı bir şekilde etkilemektedir. Ancak, beklentilerin aksine, rakip odaklılık ve toplam kalite yönetimi firma performansı üzerinde bir etki göstermemektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2008 |
Submission Date | August 10, 2015 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 7 Issue: 13 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.