Research Article
BibTex RIS Cite

FOR AGENCIES IN THE INSURANCE SECTOR DETERMINING SMART SALES TARGETS AND ESTABLISHING THE CONTROL STRUCTURE

Year 2020, Volume: 2 Issue: 2, 127 - 150, 31.12.2020

Abstract

Sigorta şirketleri için kendisi ile çalışan acentelere doğru hedefler vermek önemlidir. Acente hedefleri karlılık, müşteri kazanma, portföy genişletme, müşteri tutundurma gibi sigortacılık için önemli olan kavramları doğrudan etkilediği bilinmektedir. Bu bilimsel çalışmada, özel bir sigorta şirketinin acentelerine branş bazlı hedef verilmesi için yapılan veri analizleri, işlenmemiş ham veriden anlamlı sonuçlar çıkarılması, hedef verirken şirket iç kontrol mekanizmasının oluşturulması ve ön işlemeye tabi tutulan veriden matematiksel modellerin oluşturulması süreçleri ele alınmıştır. Son teknolojik gelişmeler göz önüne alındığında bu çalışmada acente analizi yapılırken farklı bir bakış açısıyla yaklaşıldığı ve uygulanan modelin sigortacılık sektörü için yeni bir ışık olacağı öngörülmektedir.

References

  • PriceWaterhouseCoopers(PWC). (2017), Top issues, an annual report, 9, https://www.pwc.nl/nl/assets/documents/pwc-annual-report-2017-2018.pdf Erişim Tarihi: 26.07.2020.
  • Altun A. (2007). SİGORTACILIK SEKTÖRÜNDE ACENTELERİN ÖNEMİ (Yüksek Lisans Tezi, Kadir Has Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü), Sf:60
  • Naik, K. & Joshi, A. (2017). Role of Big Data in Various Sectors. 2017 International Conference on I-SMAC (IoT in Social, Mobile, Analytics and Cloud), Tirupur, India, 117-122.
  • Gandomi, A. & Haider, M. (2015). Beyond the Hype: Big Data Concepts, Methods, and Analytics. International Journal of Information Management, 137-144.
  • Suryanarayanan, K. Mathew, S. K. (2018) Business Analytics And Business Value: A Comparative Case Study, Information & Management
  • Girgin, M. (2019). Pazarlama ve Veri Analitiği; Pazarlamanin Artan Önemi. Journal of International Banking Economy and Management Studies.
  • Tonidandel, S., King, E.B. & Cortina, J.M. (2018). Big Data Methods:Leveraging Modern Data Analytic Techniques to Build Organizational Science. Organizational Research Methods, 21(3), 525- 547.
  • Kohavi, R., Rothleder, N.J. & Simoudis, E. (2002). Emerging Trends In Business Analytics. Communications of the ACM, 45(8), 45-48.
  • Delen, D. & Ram, S. (2018). Research Challenges and Opportunities in Business Analytics. Journal of Business Analytics, 1(1), 2-12.
  • Uraz, Ç. (1997). Sigorta Pazarlamasında Uygulamaya Dönük Bazı Yaklaşımlar. Aydın: Axa Oyak Sigorta Seminer Notları.
  • Hazine Müsteşarlığı (2016). Türkiye’de Sigortacılık ve Bireysel Emeklilik Sistemi Hakkında Rapor. Ankara.
  • Gupta, M., & George, J. F. (2016) Toward The Development of A Big Data Analytics Capability, Information and Management, 53 (8), 1049-1064.
  • McNeely, C. L., & Hahm, J.-o. (2014) The Big (Data) Bang: Policy, Prospects and Challenges, Review of Policy Research, 31 (4), 304-310.
  • Halper, F., & Krishnan, K. (2013). TDWI big data maturity model guide interpreting your assessment score. TDWI Benchmark Guide.

SİGORTACILIK SEKTÖRÜNDE ACENTELER İÇİN AKILLI SATIŞ HEDEFLERININ BELİRLENMESİ VE KONTROL YAPISININ OLUŞTURULMASI

Year 2020, Volume: 2 Issue: 2, 127 - 150, 31.12.2020

Abstract

References

  • PriceWaterhouseCoopers(PWC). (2017), Top issues, an annual report, 9, https://www.pwc.nl/nl/assets/documents/pwc-annual-report-2017-2018.pdf Erişim Tarihi: 26.07.2020.
  • Altun A. (2007). SİGORTACILIK SEKTÖRÜNDE ACENTELERİN ÖNEMİ (Yüksek Lisans Tezi, Kadir Has Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü), Sf:60
  • Naik, K. & Joshi, A. (2017). Role of Big Data in Various Sectors. 2017 International Conference on I-SMAC (IoT in Social, Mobile, Analytics and Cloud), Tirupur, India, 117-122.
  • Gandomi, A. & Haider, M. (2015). Beyond the Hype: Big Data Concepts, Methods, and Analytics. International Journal of Information Management, 137-144.
  • Suryanarayanan, K. Mathew, S. K. (2018) Business Analytics And Business Value: A Comparative Case Study, Information & Management
  • Girgin, M. (2019). Pazarlama ve Veri Analitiği; Pazarlamanin Artan Önemi. Journal of International Banking Economy and Management Studies.
  • Tonidandel, S., King, E.B. & Cortina, J.M. (2018). Big Data Methods:Leveraging Modern Data Analytic Techniques to Build Organizational Science. Organizational Research Methods, 21(3), 525- 547.
  • Kohavi, R., Rothleder, N.J. & Simoudis, E. (2002). Emerging Trends In Business Analytics. Communications of the ACM, 45(8), 45-48.
  • Delen, D. & Ram, S. (2018). Research Challenges and Opportunities in Business Analytics. Journal of Business Analytics, 1(1), 2-12.
  • Uraz, Ç. (1997). Sigorta Pazarlamasında Uygulamaya Dönük Bazı Yaklaşımlar. Aydın: Axa Oyak Sigorta Seminer Notları.
  • Hazine Müsteşarlığı (2016). Türkiye’de Sigortacılık ve Bireysel Emeklilik Sistemi Hakkında Rapor. Ankara.
  • Gupta, M., & George, J. F. (2016) Toward The Development of A Big Data Analytics Capability, Information and Management, 53 (8), 1049-1064.
  • McNeely, C. L., & Hahm, J.-o. (2014) The Big (Data) Bang: Policy, Prospects and Challenges, Review of Policy Research, 31 (4), 304-310.
  • Halper, F., & Krishnan, K. (2013). TDWI big data maturity model guide interpreting your assessment score. TDWI Benchmark Guide.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Finance
Journal Section Articles
Authors

Batuhan Bilenler 0000-0002-7925-4876

Publication Date December 31, 2020
Submission Date November 3, 2020
Acceptance Date January 18, 2021
Published in Issue Year 2020 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Bilenler, B. (2020). SİGORTACILIK SEKTÖRÜNDE ACENTELER İÇİN AKILLI SATIŞ HEDEFLERININ BELİRLENMESİ VE KONTROL YAPISININ OLUŞTURULMASI. TIDE AcademIA Research, 2(2), 127-150.