Sigorta şirketleri için kendisi ile çalışan acentelere doğru hedefler vermek önemlidir. Acente hedefleri karlılık, müşteri kazanma, portföy genişletme, müşteri tutundurma gibi sigortacılık için önemli olan kavramları doğrudan etkilediği bilinmektedir. Bu bilimsel çalışmada, özel bir sigorta şirketinin acentelerine branş bazlı hedef verilmesi için yapılan veri analizleri, işlenmemiş ham veriden anlamlı sonuçlar çıkarılması, hedef verirken şirket iç kontrol mekanizmasının oluşturulması ve ön işlemeye tabi tutulan veriden matematiksel modellerin oluşturulması süreçleri ele alınmıştır. Son teknolojik gelişmeler göz önüne alındığında bu çalışmada acente analizi yapılırken farklı bir bakış açısıyla yaklaşıldığı ve uygulanan modelin sigortacılık sektörü için yeni bir ışık olacağı öngörülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Finance |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | November 3, 2020 |
Acceptance Date | January 18, 2021 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 2 |