Bu çalışma koronavirüs sürecinde ara verilen örgün eğitimle birlikte gündeme gelen uzaktan eğitime odaklanmakta, uzaktan eğitim sürecini Bourdieucu bir analizle anlamaya çalışmaktadır. Koronavirüs sürecinde nasıl ki çeşitli meslekler evden çalışma modeline geçmişse eğitim de aynı şekilde öğrenci ve öğretmenin çevrim içi bir şekilde buluştuğu platformlara devredilmiştir. Fakat başta internet erişimi olmak üzere televizyon, bilgisayar, tablet ve telefon gibi araçların kullanımıyla gerçekleştirilen uzaktan eğitim süreci ilk bakışta makul gibi görünse de derinlemesine bir bakış, durumun pek de öyle olmadığını göstermektedir. Türkiye’nin dört bir yanında eğitim hakkına sahip çocuklar okulun ve yüz yüze eğitimin sunduğu pek çok fırsattan uzak kalmıştır. Eğitim, uzaktan eğitimle bir mücadele alanının içine çekilmiş; diğer bir deyişle eğitim alanında var olan eşitsizlikler uzaktan eğitimle pekiştirilmiştir. Eğitim bir hak olmaktan çok Bourdieucu anlamda habitus ve sermayelerin yarıştığı bir alana dönüşmüş, buna ek olarak da toplumsal sınıfların eğitim üzerinden yeniden üretiminin nasıl gerçekleştiğini gözler önüne sermiştir. Bu açıdan, bu çalışmada eğitim sürecinin getirdiği değişikliklerin ortaya çıkardığı sorunların temel eğitim hakkı üzerindeki etkileri tartışılmaktadır.
Alan Bourdieucu Yaklaşım Eğitim Hakkı Habitus Sermaye Türleri Uzaktan Eğitim
This study focuses on e-learning program that comes to the agenda fore with formal education and interrupted in the coronavirus process, and it tries to understand e-learning process with a Bourdieu analysis. In the coronavirus process, education is transferred to platforms where students and teachers meet online, just as various professions switch to the home-working model. However, learning from digital platform carried out with the use of internet access, television, computer, tablet and phone may seem reasonable at first glance, but an in-depth look shows it not to be like so. Children who have the right to education all over our country are kept away from many opportunities offered by school and face-to-face education. Education is drawn into a field of struggle with e-learning. In other words, inequalities in education are reinforced by online learning program. Education, rather than being a right, is turned into a field where habitus and capitals compete in the Bourdean sense. Additionally, it is revealed how the reproduction of social classes through education takes place. In this respect, this article discusses the effects of the problems caused by the changes that are brought by the education process on the basic right to education.
Area Bourdieu’s Approach Education Right Habitus Online Learning Program Types of Capital
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 6 |