Research Article
BibTex RIS Cite

Sınırsız İyileşme İle Örgüt Performansı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Kastamonu İlinde Bir Uygulama

Year 2019, Volume: 7 Issue: 2, 181 - 196, 05.08.2019

Abstract

Sınırsız iyileşme gerek örgüt içi gerekse örgüt dışı bütün
unsurların kalite iyileştirme süreçlerine sınırsız bir şekilde katılmasını
amaçlayan bir kalite iyileştirme uygulamasıdır.



Bu çalışmanın amacı toplam kalite yönetimi üzerine yapılan
çalışmalarda eksik bırakılan bazı unsurların durumunu tespit etmek ve sınırsız
iyileşmeyle örgüt performansı arasındaki ilişkiyi  incelemektir.



Çalışmamızda Toplam Kalite Yönetimi, İyileşme, sürekli iyileşmenin
önemi kavramsal olarak açıklanacak ve sonrasında araştırmamızın bulgularının
değerlendirilmesine geçilecektir. Çalışmamızda Kastamonu ili Küre ilçesinde
görev yapan, önceden kalite uygulamalarına katılmış kamu personellerine yüz
yüze anket yöntemiyle sorular sorularak veriler elde edilmiştir.



Elde edilen veriler SPSS 2 programı ile analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda sınırsız iyileşme ölçeğindeki faktörlerin önem düzeyi
yüksek çıkmıştır. Ayrıca sınırsız iyileşmenin örgüt performansıyla pozitif
yönlü ilişki olduğunu gösteren veriler elde edilmiştir. 

References

  • Ağca, V. (2005). İç Girişimcilik Yapısı Ve Firma Performansına Etkileri: Denizli Tekstil Sektöründeki Firmalarda Bir Araştırma, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon. Ay, Okan (2017), Sınırsız İyileşme Örgüt Performansına Etkisi: Bir Uygulama, The International New Issues In Social Sciences, Numara: 4, Pp: 89-95 Buzlu, H. Baki, (2011). Kalite Yönetim Sistemleri, Zeus Kitabevi Yayınları, İzmir Coşkun, Ali (2006). Stratejik Performans Yönetiminde Performans Karnesi Kullanımı: Türkiye’deki Sanayi İşletmeleri Üzerine Bir Arastırma, Mödav Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, Yıl: 8, Sayı: 1, ss.: 127-153 Çelik, M. Ve Çıra, A. (2013). Örgütsel Vatandaşlık Davranışının İş Performansı Ve İşten Ayrılma Niyeti Üzerine Etkisinde Aşırı İş Gücünün Aracılık Rolü, Ege Akademik Bakış Dergisi, 13 (1), 11-20. Deming, Edward (1996). Krizden Çıkış (Cem Akaş, Çev.), Arçelik A.Ş. İstanbul Goetsch, David L. , Davıs, Stanley B. (2016). Toplam Kalite Yönetimi- Örgütsel Mükemmellik İçin – Toplam Kaliteye Giriş (Özlem İpekgil Doğan Ve Mert Topoyan, Çev.), Nobel Yayıncılık, Ankara. Küçük, Orhan (2016). Toplam Kalite Yönetimi, (3. Baskı), Seçkin Yayıncılık, Ankara. Küçük, Orhan (2011). Toplam Kalite Yönetiminde Yeni Bir Uygulama: Sınırsız İyileşme, 11. Üretim Araştırmaları Sempozyumu, İstanbul, ss. 44-53. Küçük Orhan, Küçük N., (2012) Sınırsız İyileşmenin Örgüt Performansına Etkisi: Bir Uygulama, 11. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Konya, 10-12 Mayıs 2012, 769-775. Küçük, Orhan, Yılmaz, Emine, Şen, H. İbrahim Ve Nurten Küçük (2015) Toplam Kalite Yönetiminin İşletme Performansına Etkisi: Lojistik Sektöründe Bir Uygulama, The Journal Of Academic Social Science Studies, No: 34, (Ss.53-67) Lakhe, R.R., Mohanty, R.P., (1994). Total Quality Management: Concepts, Evolution And Acceptability İn Developing Economies. International Journal Of Quality & Reliability Management 11 (9), 9–33. Page, R., Curry, A., (2000). Tqm—A Holistic View. The International Bi-Monthly For Total Quality Management: The Tqm Magazine 12 (1), 11–17. Özdemir, Lutfiye Ve Dulkadir, Berkant (2017). Bilişim Teknolojisi İşlevlerinin Örgütsel Performans Üzerine Etkisi, Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt : 15, Sayı: 29, ss. 25-41, Tekin, Mahmut (1999). Toplam Kalite Yönetimi, Kuzucular Ofset, Konya. Tunçer, Polat (2013). Örgütlerde Performans Değerlendirme Ve Motivasyon, Sayıştay Dergisi, Sayı:88, Ss:87-108 Ulukanoglu, Ceren (2000), “Toplam Kalite Yönetimi Ve Kaizen Felsefesi”, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 3, 53-64. Yaralıoğlu, K. (2001). Performans Değerlendirmede Analitik Hiyerarşi Proses, Dokuz Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 16 (1), 129-142.
Year 2019, Volume: 7 Issue: 2, 181 - 196, 05.08.2019

Abstract

References

  • Ağca, V. (2005). İç Girişimcilik Yapısı Ve Firma Performansına Etkileri: Denizli Tekstil Sektöründeki Firmalarda Bir Araştırma, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon. Ay, Okan (2017), Sınırsız İyileşme Örgüt Performansına Etkisi: Bir Uygulama, The International New Issues In Social Sciences, Numara: 4, Pp: 89-95 Buzlu, H. Baki, (2011). Kalite Yönetim Sistemleri, Zeus Kitabevi Yayınları, İzmir Coşkun, Ali (2006). Stratejik Performans Yönetiminde Performans Karnesi Kullanımı: Türkiye’deki Sanayi İşletmeleri Üzerine Bir Arastırma, Mödav Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, Yıl: 8, Sayı: 1, ss.: 127-153 Çelik, M. Ve Çıra, A. (2013). Örgütsel Vatandaşlık Davranışının İş Performansı Ve İşten Ayrılma Niyeti Üzerine Etkisinde Aşırı İş Gücünün Aracılık Rolü, Ege Akademik Bakış Dergisi, 13 (1), 11-20. Deming, Edward (1996). Krizden Çıkış (Cem Akaş, Çev.), Arçelik A.Ş. İstanbul Goetsch, David L. , Davıs, Stanley B. (2016). Toplam Kalite Yönetimi- Örgütsel Mükemmellik İçin – Toplam Kaliteye Giriş (Özlem İpekgil Doğan Ve Mert Topoyan, Çev.), Nobel Yayıncılık, Ankara. Küçük, Orhan (2016). Toplam Kalite Yönetimi, (3. Baskı), Seçkin Yayıncılık, Ankara. Küçük, Orhan (2011). Toplam Kalite Yönetiminde Yeni Bir Uygulama: Sınırsız İyileşme, 11. Üretim Araştırmaları Sempozyumu, İstanbul, ss. 44-53. Küçük Orhan, Küçük N., (2012) Sınırsız İyileşmenin Örgüt Performansına Etkisi: Bir Uygulama, 11. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Konya, 10-12 Mayıs 2012, 769-775. Küçük, Orhan, Yılmaz, Emine, Şen, H. İbrahim Ve Nurten Küçük (2015) Toplam Kalite Yönetiminin İşletme Performansına Etkisi: Lojistik Sektöründe Bir Uygulama, The Journal Of Academic Social Science Studies, No: 34, (Ss.53-67) Lakhe, R.R., Mohanty, R.P., (1994). Total Quality Management: Concepts, Evolution And Acceptability İn Developing Economies. International Journal Of Quality & Reliability Management 11 (9), 9–33. Page, R., Curry, A., (2000). Tqm—A Holistic View. The International Bi-Monthly For Total Quality Management: The Tqm Magazine 12 (1), 11–17. Özdemir, Lutfiye Ve Dulkadir, Berkant (2017). Bilişim Teknolojisi İşlevlerinin Örgütsel Performans Üzerine Etkisi, Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt : 15, Sayı: 29, ss. 25-41, Tekin, Mahmut (1999). Toplam Kalite Yönetimi, Kuzucular Ofset, Konya. Tunçer, Polat (2013). Örgütlerde Performans Değerlendirme Ve Motivasyon, Sayıştay Dergisi, Sayı:88, Ss:87-108 Ulukanoglu, Ceren (2000), “Toplam Kalite Yönetimi Ve Kaizen Felsefesi”, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 3, 53-64. Yaralıoğlu, K. (2001). Performans Değerlendirmede Analitik Hiyerarşi Proses, Dokuz Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 16 (1), 129-142.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Furkan Arıcı

Publication Date August 5, 2019
Submission Date January 25, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Arıcı, F. (2019). Sınırsız İyileşme İle Örgüt Performansı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Kastamonu İlinde Bir Uygulama. The International New Issues in Social Sciences, 7(2), 181-196.

The International New Issues in Social Sciences, is international, Scientific, peer-reviewed Journal.
Tini-SOS journal is to evaluate scientific articles in the field of social sciences, especially based on field studies structured in accordance with scientific criteria, and conducts studies to publish studies that provide appropriate measures.