Günümüzde ortaya çıkan birçok sorundan dolayı topyekün önlem alınması gerekmektedir. Bu önlemi etkili kılacak olan sosyal hayatta uyumlu olabilmenin, kültürlenmenin kurumsal alanı olan okullarda değer eğitimini zorunlu hale getirmiştir. Çünkü insanlar arası ilişkileri düzenlemek, toplumun kendi içinde ve toplumlar arası ilişkilerde ve gelecekte olumlu yol alabilmek ancak değerleri içeren bir eğitimle olur. Değerler eğitiminde ise edebi eserler önemli kaynaklardır ve değer oluşturmada yol göstericidirler. Klasik olarak nitelenen yetkin ve seçkin eserler ise insanların eğitilmesinde ve bilgilendirilmesinde, dünyada olup bitenlere, farklı kültürlerin duygularına pencere açmada önemli bir araçtır. Bu nedenle bu çalışmada Dünya Klasiği olan L.N. Tolstoy’a ait “İnsan Neyle Yaşar?” kitabında yer alan değerler incelenmiştir. Bu araştırmanın amacı,” İnsan Neyle Yaşar?” eserinde yer alan değerleri belirlemektir. Bu amaçla araştırmanın problemini “İnsan Neyle Yaşar?” eserinde hangi değerlere yer verilmektedir?” sorusu oluşturmaktadır. Bu çalışmada nitel araştırma yaklaşımı doküman incelemesi ile 4 hikâye içerik anallizi ile çözümlenmiştir. “İnsan Neyle Yaşar?’’ kitabından seçilen dört hikâyede toplam on sekiz değere yer verilmiştir. Bu değerler; sevgi, aile birliği, komşuluk, cömertlik, mutluluk, hoşgörü çalışkanlık, paylaşma, tasarruf, merhamet, İyilik, dini değerler, barış, vatandaşlık, doğruluk/dürüstlük şeklindedir. Bulguların ülkemizde benimsenen değerler olması göz önüne alındığında bu eserin değerler eğitiminde yararlanabileceği söylenibilir.
Değerler eğitimi edebi eserler dünya klasiği L.N. Tolstoy İnsan Neyle Yaşar? Değerler eğitimi, edebi eserler, dünya klasiği, L.N. Tolstoy, İnsan Neyle Yaşar?
Due to the many problems that arise today, it is necessary to take precautions together. This has made the value education in schools, which are the institutive area of enculturation and becoming coherent to social life, obligatory. Because regulating the relations between people, moving forward in relations in the society and intercommunal are only possible with an education that contains values. Literary works are important sources in values education and literary works are advisors for the constitution of values. Moreover, the competent and distinguished works that are characterized as “the classics” are significant tools to educate and inform people, to open a new window into what is going on in the world and into the emotions of different cultures. Consequently in this research, the value. As the main aim of this research is to determine the values in the literary work of “What Men Live By?”. Through the aim, the topic of this work causes and poses some questions, such as “What kind of values are included in the work of What Men Live By?”. In this article, four narrations are analyzed with their contents and themes in terms of qualitative research approach document review. Additionally, through this four narrations which are chosen from the work of “What Men Live By?”, includes eighteen values in total. These values may listed as love, family unity, neighborliness, generosity, happiness, tolerance, goodness, diligence, sharing, savings, compassion, religious values, peace, citizenship, truth/honesty. Since these values are admitted and interiorized in our country, it is clear that this literary work, named “What Men Live By?”, can be benefical for values education.
Values education literary works world classic L.N. Tolstoy What men live by? Values education, literary works, world classic, L.N. Tolstoy, What men live by?
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1 |